عصر بازار

استعلام آنلاین بیمه خودروها در سراسر کشور ممکن شد

اعتبار- مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از فراهم شدن امکان استعلام آنلاین بیمه خودروها در سراسر کشور خبر داد.

استعلام آنلاین بیمه خودروها در سراسر کشور ممکن شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۴:۱۰:۴۷
    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، دکتر فرامرز فتح نژاد افزود: بیمه مرکزی شرایط استعلام از بیمه های خودروی سراسر کشور را به صورت online فراهم کرده و با انعقاد قراردادی با سرویس اطلاعات ناجا هر چه بیشتر در جهت ارائه سرویس های ITبرای شرکت های بیمه گام برداشته است.

    \r\n

    مشاور عالی رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه اظهار داشت: در جلسه مشترک اعضای شورای عالی بیمه و مدیران ارشد بیمه مرکزی با سندیکای بیمه گران تصمیمات مهمی در جهت پیشبرد امور و پیشرفت کارهای بیمه ای اتخاذ شد.

    \r\n

    وی اضافه کرد: ارتباط سیستمی موثر بصورت online برای شرکت های بیمه فراهم شده است تا از طریق مجاری الکترونیک و بدون فوت وقت بتوانند از وضعیت خودرو و مالک ان باخبر شده و در زمان صدور بیمه نامه های اتومبیل به اطلاعات از طریق این سامانه دسترسی داشته باشند.

    \r\n

    وی تصریح کرد:سامانه الکترونیک استعلام از خودرو ها هم اکنون برای شرکت های بیمه قابل استفاده است و چند شرکت بیمه ای از مزایای ان در حال بهره برداری هستند.

    \r\n

    دکترفتح نژاد در خصوص این سامانه توضیح داد: از انجائی که صحت اطلاعات مربوط به خودرویی که قرار است بیمه شود حائز اهمیت است، این سامانه الکترونیک که از طریق اطلاعات ناجا تهیه و تائید شده است این امکان را به بیمه گران می دهد که در خصوص مالک خودرو و وسیله نقلیه انان اطلاعات دقیق را کسب کنند.

    \r\n

    وی افزود: شرکت های بیمه برای ارائه سرویس مناسب به بیمه گذاران نیازمند تائید اطلاعاتی هستند و بین ممنظور بیمه مرکزی با ایجاد این سامانه در جهت اخذ اطلاعات بیمه گذاران اقدام کرده است.

    \r\n

    به گفته مشاور رئیس کل بیمه مرکزی، این سامانه که به صورت الکترونیک در دسترس شرکت های بیمه قرار داده شده است از بسیاری از تخلف ها و تقلب های احتمالی جلوگیری به عمل می آورد.

    \r\n

    وی با اشاره به موارد مطروحه در نشست مدیران بیمه مرکزی با اعضای سندیکای بیمه گران گفت:در این جلسه بر استفاده هرچه بیشتر شرکت های بیمه از سرویسی که بیمه مرکزی در اختیار بیمه گران قرار داده است، تاکید شد تا هرچه بیشتر در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه انها گام برداشته شود.

    \r\n

    دکترفتح نژاد همچنین عنوان کرد: دست اندرکاران امور بیمه ای از طریق سندیکا و با نظارت بیمه مرکزی با شرکت اعتبار سنجی مشتریان همکاری کنند.

    \r\n
    \r\n\r\n\r\n\r\n
    پورسعید خلیلی