عصر بازار

کارشناس حوزه حج و زیارت پیشنهاد کرد:

تاسیس بانک بین‌المللی جهان اسلام

اعتبار- اگر مذاهب اسلامی اختلافات خود را کنار گذارند می‌توانند به رشد چشمگیری دست پیدا کنند، اگر این اختلافات سیاسی و جغرافیایی کنار رود می‌توانند بانک بین‌المللی جهان اسلام را داشته باشند و با بیگانه معامله نکنند و به آنها سود نرسانند تا اسلام قوت و قدرت بیشتری پیدا کند.

تاسیس بانک بین‌المللی جهان اسلام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۳:۲۶
    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

    به گزارش اعتبار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مداح» در آستانه آغاز اعزام زائران جهان اسلام به عمره مفرده گفت: اسلام در حجاز و مکه بنا نهاده شد و پیامبر خاتم از عربستان مبعوث شدند تا به همه جهانیان این پیام را بدهند که مسلمانان می‌توانند با کنارگذاشتن اختلافات با یکدیگر متحد شوند.

    \r\n

    وی تصریح کرد: کنگره عظیم حج با این هدف از سوی اسلام پایه‌گذاری شد، ولی سال‌ها این حکم الهی مسخ شده بود تا اینکه امام خمینی(ره) در پیامی به مسلمانان جهان، اسرار و اهداف آن را تبیین کردند.

    \r\n

    این کارشناس حوزه حج و زیارت با اشاره به ایده جهانی‌سازی که از سوی غرب ترویج می‌شود، گفت: اسلام نخستین مکتبی بود که با بشارت آمدن آخرین وصی پیامبر اکرم در هزار و 400 سال پیش که بشارت آن را قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) داده است، جهانی‌سازی را اعلام کرد.

    \r\n

    وی خاطرنشان کرد: زیربنای جهانی سازی غربی، ظلم و ستم است، در حالی که زیربنای جهانی‌سازی اسلامی عدالت و پیشرفت است.

    \r\n

    مداح ادامه داد: اگر مسلمانان اختلافات قومی و مذهبی را کنار گذارده و یا این اختلافات را در مجامع علمی نه با لعن و نفرین بلکه با استدلال بیان کنند، با این کثرت جمعیت و انباشت ثروت طولی نخواهد کشید که جهانی‌سازی اسلامی محقق می‌شود.

    \r\n

    وی اظهار داشت: وقتی همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی با یکدیگر متحد شوند و یک هدف را دنبال کنند، کارکرد آن را همه مردم به چشم خواهند دید.

    \r\n

    رئیس عقیدتی ‌ـ ‌سیاسی پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، آگاه‌سازی مردم از سوی عالمان و اندیشمندان اسلامی را عمده عامل ترویج وحدت در جهان برشمرد و گفت: نباید اختلافات تاریخی را به رخ یکدیگر کشید یا به مقدسات بی‌احترامی کرد، بلکه باید با احترام و مستدل به ردِ عقاید ناصحیح پرداخت.

    \r\n

    وی تأکید کرد: مسلمانان اگر اختلافات سیاسی و جغرافیایی را کنار بگذارند، می‌توانند بانک بین‌المللی جهان اسلام را تأسیس کنند تا با بیگانگان معامله نکنند.

    \r\n
    \r\n\r\n\r\n\r\n
    پورسعید خلیلی