عصر بازار

افتتاح موسسه مدیریت وحسابرسی بانک کشاورزی

اعتبار - موسسه خدمات مدیریت و حسابرسی بصیر اندیش وابسته به بانک کشاورزی، به طور رسمی در حوزه نظارت و بازرسی آغاز به کارکرد.

افتتاح موسسه مدیریت وحسابرسی بانک کشاورزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۶:۲۲
    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در مراسمی که با حضور دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، مهندس داور ماهیکار و محمد حسن فروغی فر اعضای هیات مدیره، مدیران امور، روسا و معاونان برخی از ادارات مرکزی این بانک و همچنین دکتر محمد سبزوی عضو هیات مدیره و مدیرعامل،اعضای هیات مدیره و کارکنان موسسه خدمات مدیریت و حسابرسی بصیر اندیش و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد، این موسسه افتتاح و فعالیت رسمی آن آغاز شد.

    \r\n

    بر اساس این گزارش،در مراسم افتتاحیه این شرکت مهندس داور ماهیکار عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در سخنرانی خود گفت: با وجود چنین موسسه ای، بخشی ازحجم کاری در حوزه نظارت و بازرسی این بانک کاهش می یابد و بستری برای پیگیری امور و دستیابی به اهداف این حوزه فراهم خواهد شد.

    \r\n

    وی با اشاره به اهداف، وظایف و مأموریت های موسسه خدمات مدیریت وحسابرسی بصیر اندیش از جمله خدمات مدیریت، کنترل های داخلی، حسابرسی داخلی، اعتبار سنجی،رتبه بندی مشتریان و مدیریت ریسک خاطر نشان کرد: ارائه خدمات جدید متناسب با نیاز مشتریان از مهم ترین وظایف این موسسه است.

    \r\n

    مهندس ماهیکار با بیان اینکه بانک کشاورزی بانکی پیشرو در ارائه خدمات بانکی برای مشتریان است افزود: مشتریان مایه افتخار ما هستند و باید دست به دست هم بدهیم تا گام های مفید و موثری را برای برآورده کردن نیازهای آنان برداریم.

    \r\n

    عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به مشاوره در سرمایه گذاری های داخلی وخارجی از سوی موسسه خدمات مدیریت و حسابرسی بصیر اندیش اشاره کرد و افزود: بی تردید این موسسه در نظام اقتصادی کشور جایگاه شایسته ای خواهد داشت و به واسطه آن قادرخواهیم بود علاوه بر 129 خدمت فعلی این بانک، خدمات دیگری را به مشتریان ارائه بدهیم و با برنامه های دقیق و منطقی گام های موثری را برای تعالی کشور برداریم.

    \r\n

    محمد حسن فروغی فر دیگر عضو هیات مدیره بانک کشاورزی نیز در سخنانی گفت: پیوند با دنیای حرفه ای و تخصص های ویژه از جمله کنترل ونظارت و حسابرسی در ابعاد مختلف،از ضرورت های ادامه حیات این بانک بزرگ به شمار می آید.

    \r\n

    وی افزود: بانک کشاورزی سعی می کند با تکیه بر ظرفیت های داخلی، بخش هایی را که نیاز به خدمات تخصصی و حرفه ای دارند به تجربیات اهل دانش وفن نیز مجهز کند که راه اندازی این موسسه نیز تبعیت از همین خط مشی است.

    \r\n

    فروغی فر در بیان انتظارات بانک کشاورزی از موسسه خدمات مدیریت و حسابرسی بصیر اندیش تأکید کرد: این موسسه باید با ارائه راهکارها و فرآیند های کنترلی زمینه استفاده مناسب از تمام ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری این بانک را که در حوزه IT وجود دارد فراهم کند.

    \r\n

    وی یادآوری اشکالات و نواقص احتمالی در بخش های مختلف به ویژه سرعت، کیفیت و قیمت خدمات قابل ارائه به مشتریان و همچنین کمک به انجام وظایف تمام حوزه های بانک را از دیگر انتظارات بانک از موسسه خدمات مدیریت وحسابرسی بصیر اندیش دانست و ابراز امیدواری کرد: این موسسه بتواند به نظام بانکی و جامعه مالی کشور خدمات مناسبی را ارائه دهد.

    \r\n

    این گزارش می افزاید دکتر محمد سبزوی مدیرعامل موسسه خدمات مدیریت بصیر اندیش نیز در سخنرانی خود، ضرورت های توسعه فعالیت های حسابرسی داخلی از قبیل اصول مدیریت ریسک،اصول نظارت تطبیقی، بهبود حاکمیت شرکتی در بانک ها، نظارت بر ساختارهای بانکی، حسابرسی داخلی در بانک ها،نظام های کنترل داخلی، شفافیت در بانک ها، برون سپاری خدمات مالی و ... را برشمرد وافزود: نگاه ویژه در تأسیس این شرکت، تأکید بر حاکمیت شرکتی،حسابرسی داخلی، نظام های کنترل داخلی و برون سپاری خدمات مالی در بانک کشاورزی است.

    \r\n

    وی به روند رو به رشد برون سپاری خدمات مالی در دهه های اخیر اشاره کرد و کاهش زمان،مهندسی مجدد، دسترسی به امکانات معتبر و جهانی،افزایش تمرکز بر فعالیت های اصلی،ایجاد تغییر،انعطاف پذیری،صرفه جویی در هزینه،تسهیم ریسک،حرفه ای بودن فعالیت ها و ... را از مهم ترین دلایل استقبال موسسات مالی به ویژه بانک ها از این امر دانست.

    \r\n

    سبزوی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره در مدیریت،امور حسابرسی،امور مالی و حسابداری،رتبه بندی، اعتبارسنجی،مدیریت ریسک،طراحی و مشاوره در زمینه ابزارهای مالی،کنترل های داخلی،امور اداری، صنعتی، بازرگانی،پژوهشی و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز مشتریان با اولویت بانک کشاورزی اصلی ترین خدمات موسسه خدمات مدیریت وحسابرسی بصیر اندیش به شمار می آید تصریح کرد: برنامه راهبردی بانک کشاورزی برای سال 1387 تا 1392 بررسی شده است و این موسسه علاوه بر ارائه خدمات حسابرسی داخلی به عنوان نخستین اولویت، قادر است طیف وسیعی از خدمات مدیریتی،طراحی، مشاوره ای،اجرایی و آموزشی را برای واحد های این بانک ارائه کند.

    \r\n
    \r\n\r\n\r\n\r\n
    پورسعید خلیلی