عصر بازار

مدیرعامل بیمه ایران:

آماده پرداخت خسارت سانحه هواپیمای هما هستیم

اعتبار- مدیر عامل بیمه ایران از آمادگی کامل این شرکت برای پرداخت کامل خسارت سانحه هواپیمای هما در نزدیکی ارومیه خبر داد.

آماده پرداخت خسارت سانحه هواپیمای هما هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۰:۱۵

    جواد سهامیان مقدم ، با اشاره به اینکه در نخستین ساعات حادثه در محل سقوط هواپیمای هما در ارویمه حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: بیمه ایران تمام اقدامات لازم را برای پرداخت هزینه‌های درمانی مصدومان و جان بازختگان این حادثه انجام داده است.

    \r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس، وی ادامه داد با توجه به توانمندی‌های مالی، فنی، و تجربه بالای بیمه ایران در این زمینه، خسارت های این سانحه هوایی آماده پرداخت به مصدومان و خانواده جان باختگان است.

    \r\n

    مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به اینکه بیمه ایران کاملاً آماده پرداخت خسارت بدنه هواپیما، سرنشینان و گروه پرواز هواپیما و حتی هزینه معالجه مصدومان این سانحه است، تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر این خدمات، بیمه ایران اقدام تشکیل کمیته‌هایی در ارومیه و تهران کرده است.

    \r\n

    به گفته وی ستاد ارومیه به سرپرستی مدیریت این شرکت بیمه در این استان، به کلیه بیمارستان ها ابلاغ کرده که تمام هزینه‌های مصدومان سانحه هوایی مذکور در تعهد بیمه ایران قرار دارد.

    \r\n

    وی با اشاره به اینکه این شرکت بیمه، دیه جان باختگان حادثه را نیز با دریافت مدارک لازم در اولین فرصت پرداخت خواهد کرد، اضافه کرد: چک بدنه هواپیمای این حادثه آماده است و در اولین فرصت به آنها ارائه خواهد شد.

    \r\n

    سهامیان در ادامه گفت: حتی اگر این هواپیما به مزارع اطراف نیز خسارت وارده کرده باشد، این شرکت بیمه تمام خسارات را پرداخت خواهد کرد.

    \r\n

    وی در خصوص نحوه پرداخت هزینه درمان مصدومان این حادثه افزود: بیمه ایران به بیمارستان اعلام کرده که تمام هزینه های درمان مصدومان این حادثه تا بهبودی کامل آنها را در پایان پرداخت می‌کند.

    \r\n

    به گفته وی بیمه ایران به خانواده کرو پرواز نیز معادل 96 برابر حقوق آنها که حداقل یک دیه کامل است را پرداخت می‌کند.

    \r\n

    سهامیان افزود: بیمه ایران تمام هزینه‌های درمان و دیه مصدومان این حادثه را کمتر از 24 ساعت پرداخت خواهد کرد.

    \r\n

    وی در خصوص پوشش های سوانح هوایی بیمه ایران گفت: ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران نزد شرکت بیمه ایران پوشش بدنه و سرنشنین و گروه پرواز را خریداری کرده است.

    \r\n

    سهامیان با اشاره به اینکه بیمه بدنه هواپیما براساس ارزش توافقی و کارشناسی تعیین می‌شود، تصریح کرد: در مورد مسافران در ماه‌های حلال معادل 450 میلیون ریال دیه کامل یک مرد مسلمان و در ماه‌های حرام هم یک سوم دیه منظور شده است؛ به بیمه شدگان خود پرداخت می کنیم.

    \r\n

    سهامیان دررابطه با بار مسافران نیز افزود: به ازای هر کیلو 20 دلار و حدکثر 400 دلار و در خصوص بار توشه هم به ازای هر کیلو 20 دلار این شرکت بیمه در مقابل مسافران تعهد دارد.

    \r\n

    به گفته وی مسوولیت شخص ثالث جانی و مالی مسافران نیز در ناوگان هوایی کشور تحت پوشش بیمه ایران قرار دارد.

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی