عصر بازار

مدیر عامل شرکت بیمه آسیا هشدار داد:

خروج بخش خصوصی از بازار بیمه در صورت عدم حمایت

اعتبار - مدیر عامل شرکت بیمه آسیا تاکید کرد: اگر از بخش خصوصی حمایت نشود سرمایه گذاری در بازار بیمه نه تنها دوام نمی آورد بلکه منجر به خروج بخش خصوصی از صحنه خواهد شد.

خروج بخش خصوصی از بازار بیمه در صورت عدم حمایت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۷:۵۹
    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از موج، محمد علیپور در مورد افزایش سهم شرکت های بیمه ای خصوصی از بازار بیمه، اظهار داشت: نرخ به عنوان یک عامل اصلی در رقابت نقش تعیین کننده ای دارد اما مهم تر از آن کیفیت خدمات است.

    \r\n

    وی رقابت در ارائه کیفیت خدمات را عاملی اساسی در افزایش سهم شرکت های بیمه ای از بازار عنوان کرد و افزود: شرکت های بیمه ای باید خود را به بهترین خدمات مجهز کنند البته باید توجه داشته باشیم که خدماتی ارائه شده منطبق بر نیازهای جامعه باشد تا بتوانیم بیمه گذاران بیشتری را جذب کنیم.

    \r\n

    مدیر عامل شرکت بیمه آسیا با اشاره به سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی، هدف سیاست گذاران و بیمه مرکزی را ارتقای سطح فرهنگ بیمه دانست و اضافه کرد: سیاست گذاران با تدوین مقررات باید از بخش خصوصی حمایت و حفاظت کنند تا آنها بتوانند فعالیت رضایت بخشی را داشته باشند و ضرر نکنند.

    \r\n

    وی با تاکید بر اینکه "شرکت های بیمه ای باید براساس اصول منطقی در بازار بیمه فعالیت کنند"، گفت: نباید در بازار شرایط نامساوی حاکم باشد. اینکه در بازار رقیب بزرگی وجود داشته باشد که قدرت رقابت بالاتری دارد موجب می شود که بخش خصوصی که پشتوانه دولتی ندارند صدمه ببینند.

    \r\n

    علیپور متذکر شد: اگر این شرایط حاکم باشد، مسلما چنین سرمایه گذاری در این عرصه نه تنها دوام نمی آورد بلکه با زیاندهی رو به رو می شود و منجر به خروج بخش خصوصی از صحنه خواهد شد.

    \r\n

    وی همچنین با بیان اینکه "ایجاد شرکت بیمه ای ازسوی بخش خصوصی نشان از رغبت این بخش برای فعالیت در بازار بیمه است"، گفت: صنعت بیمه، صنعت با شخصیت، با استاندارد و فاخری است ولی نگرانی ما در این است که قوائد غیر حرفه ای در آن حاکم شود.

    \r\n

    مدیر عامل این شرکت بیمه تصریح کرد: اگر تکالیفی فراتر از تکالیف کسب و کار بر این صنعت حاکمیت پیدا کند، اطمینان صاحب سرمایه را از برنامه ریزی و انجام کار موفق حرفه ای باز می دارد.

    \r\n

    وی با بیان اینکه "نباید موفقیت شرکت های بیمه ای را در بزرگ و کوچکی آنها دانست"، گفت: دولت باید با اعمال مقررات و ضوابط باید شرایطی را فراهم آورد که کوچکترها در مقابل رقیب بزرگتر آسیب پذیر نباشند.

    \r\n

    علیپور گفت: اگر یک شرکت خصوصی حساب شده و هدفمند وارد بازار بیمه شود، از زیر ساخت مناسبی نیز برخوردار باشد، نیروی فنی ماهری را فراهم کند و ساختار و تشکیلات چابک و با مهارتی نیز در اختیار داشته باشد، در رقابت برنده خواهد بود.

    \r\n
    \r\n\r\n\r\n\r\n
    پورسعید خلیلی