عصر بازار

مدیر کل بانک مهر اقتصاد هرمزگان اعلام کرد

ورود بانک مهر اقتصاد به پرورش آبزیان و احیا طرح‌های شیلاتی‌

عصر اعتبار: مدیر کل بانک مهر اقتصاد هرمزگان گفت: با توجه به نیاز استان، طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا از جمله پرورش آبزیان، احیا طرح‌های شیلاتی و دامداری طی بسته حمایتی این بانک در رئوس اولویت‌ها قرار دارد.

ورود بانک مهر اقتصاد به پرورش آبزیان و احیا طرح‌های شیلاتی‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علیرضا فتح‌الهی‌نوا عصر امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه رفاهی و معیشتی جامعه اظهار داشت: تعامل و هم‌اندیشی مدیران با اصحاب رسانه و خبرنگاران در سرعت بخشیدن و روند اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بسیار مهم است.

    وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری دهه چهارم نظام انقلاب اسلامی را به نام دهه عدالت و پیشرفت نام‌گذاری فرموده‌اند که این مهم به عنوان اولویت برنامه‌ریزی در بانک مهر اقتصاد مدنظر قرار گرفته است.

    فتح‌الهی‌نوا تصریح کرد: نگاه بانک مهر اقتصاد در اعطای تسهیلات عدالت‌محوری است و در این راستا تسهیلات اعطایی به گونه‌ای پرداخت شده تا تعداد بیشتری از مردم امکان دریافت آن‌ را داشته باشند.

    فتح‌الهی‌نوا خاطر نشان کرد: دهه چهارم نظام که دهه پیشرفت و عدالت است، توزیع منابع بین مردم بر اساس عدالت و توازن اقتصادی در جامعه صورت می‌گیرد.

    مدیر کل بانک مهر اقتصاد هرمزگان به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و‌ گفت:‌ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 24 بند ابلاغ شده که یکی از بندهای مورد توجه، بحث تامین امنیت غذایی و در بند دیگر توجه جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

    وی عنوان کرد: بانک‌ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا می‌کنند چرا که با در اختیار گذاشتن منابع مالی مناسب می‌توانند به تولید محصولات داخلی کمک کنند.

    فتح‌الهی‌نوا تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی حاصل تولید ملی است و اگر تولید داخلی حمایت شود و در این میدان پیش برود بدون تردید بر چالش‌هایی که وجود دارد غلبه خواهیم کرد و بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال حل خواهد شد.

    مدیر کل بانک مهر اقتصاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در این بانک اشاره و عنوان کرد: بانک مهر اقتصاد فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی مشمول حمایت خود را در 14 عرصه دسته‌بندی کرده است که می‌توان به پرورش آبزیان و احداث و توسعه حوضچه‌های پرورش ماهی و احیا مزارع غیر فعال و نیمه‌فعال شیلات، ایجاد واحدهای تولید قارچ خوراکی و پرورش دام سبک و سنگین اشاره کرد.

    وی اضافه کرد: پرورش سایر ماکیان مانند کبک و بلدرچین، پرورش شترمرغ، پرورش مرغ بومی، داربستی سازی و اصلاح و احیا باغ‌ها، کاشت گیاهان دارویی، تولید کود ورمی کمپوست، تولید علوفه‌های هیدروپنیک، پرورش زنبور و تولید عسل، ترویج و آموزش باغداری متناسب با اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی، ترویج و آموزش کاشت غلات و حبوبات مرتبط با امنیت غذایی و ترویج و آموزش کاشت دانه‌ها روغنی از دیگر عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در بانک مهر اقتصاد است.

    فتح‌الهی‌نوا درباره عرصه‌های صنایع تبدیلی در این بانک نیز یادآور شد: راه‌اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی خشک‌کن محصولات کشاورزی و باغی، پودرکن این محصولات، بسته‌بندی، روغن‌گیری، اسانس‌گیری، رب و عصاره محصولات کشاورزی، ترشی و شوری‌جات، فرآوری لبنیات، شربت و مربا، تولید خوراک دام از محصولات کشاورزی، صنایع کوچک بافندگی و ریسندگی و راه‌اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی گوهر‌تراشی از جمله عرصه‌های صنایع تبدیلی در بانک مهر اقتصاد است.
    وی در ادامه درباره بانکداری بدون ربا اظهار داشت: پیاده‌سازی بانکداری بدون ربا همواره یکی از اولویت‌های کاری در بانک مهر اقتصاد بوده است و در نظام بانکی، بانک وکیل سپرده‌گذاران برای به کارگیری وجوه آنان در انواع فعالیت‌های اقتصادی است.

    فتح‌الهی‌نوا با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت‌های مطلوبی در زمینه پیاده‌سازی کامل عملیات بانکی بدون ربا صورت گرفته است افزود: بانک مهر اقتصاد از چند سال گذشته به موضوع بانکداری اسلامی توجه جدی داشته و تشکیل کمیته فقهی بانکداری اسلامی در این زمینه بر اساس پژوهش‌های انجام شده گام‌های موثری برداشته است.

    وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد برای اجرای این مهم به ایجاد ساختار و سازمان اداره بانکداری اسلامی و تقویت کمیته فقهی پیاده‌سازی بانکداری اسلامی، انطباق و هماهنگی سیاست‌های کلان تجهیز و تخصیص منابع با مقاصد بانکداری اسلامی، مهندسی مجدد و انطباق کامل عملیات بانکداری اسلامی و ایجاد و توسعه پایگاه‌های داده‌ای و بستر نرم‌افزاری ویژه بانکداری اسلامی پرداخته است.

    فتح‌الهی‌نوا افزود: ایجاد و استقرار نظام ارزیابی عملکرد شرعی، طراحی و استقرار نظام نظارت شرعی، طراحی و استقرار نظام انگیزشی و بازدارنده در راستای تحقق بانکداری اسلامی، راه‌اندازی مراکز مشاوره فقهی در سطح جامعه، مشتریان و کارکنان، نهادینه‌سازی بانکداری اسلامی در سطح مشتریان و جامعه و طراحی و استقرار مدل جامع بانکداری اسلامی از دیگر اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی است.

    پورسعید خلیلی