عصر بازار

عسکری:

قرار نیست مالیات‌ کاهش یابد

عصر اعتبار- بحث درگیری‌ها بین مالیاتی‌ها و اصناف موضوع جدیدی نیست، اما سنگ‌فروشان اعتراضات خود را تا جایی پیش بردند که در برخی شهرها کارخانه‌هایشان را تعطیل کردند، رییس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه این سازمان به توافق سال گذشته خود با این صنف پایبند است، تاکید دارد که توافق جدیدی با آن‌ها نخواهد کرد.

قرار نیست مالیات‌ کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، رییس سازمان امور مالیاتیمعتقد است که فشاری به اصناف کوچک در بحث گرفتن مالیات آورده نمی‌شود و در مورد سنگ‌فروشان نیز تاکید دارد که مشکل نظام مالیاتی با خرده‌فروشان نیست بلکه گروه مشکل‌آفرین برای این نظام بخش سنگ‌تراشان است که به صورت عمده سنگ را به ساختمان‌ساز می‌فروشند، اما فاکتور صادر نمی‌کنند.

    سنگ‌فروشان یکی از اصنافی هستند که با مالیات‌های تعیین شده کنار نیامده‌اند،‌ اعتراض سنگربران تا آنجا ادامه پیدا کرد کهرییس انجمن سنگ ایراناز توقف کار در کارخانه‌های سنگ‌بری در شهرهایی چون اصفهان، شیراز، تهران و محلات و بیکاری هزاران نفر در پی این اعتراض سراسری خبر داد.

    در پی این اعتراض نسبت به مالیات بر ارزش افزوده، با دستور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و با هدف برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کلان مقرر شد که"شورای سیاست‌گذاری صنعت سنگ"برای این صنعت تشکیل شود.

    محمد فاطمیان، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مورد معتقد است که توافقی که بین صنعت سنگ و سازمان امور مالیاتی در تاریخ 22 آبان‌ سال گذشته صورت گرفته بود از سوی ادارات دارایی استان‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به آن عمل نشده است.

    اما سازمان امور مالیاتی برای اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده از موضع خود کوتاه نمی‌آید و ضمن رد اتهامات این سازمان در مورد عدم پایبندی به تفاهم مالیاتی با سنگ‌تراشان تصریح کرد که این سازمان همچنان حاضر است طبق توافق سال گذشته خود عمل کند.

    علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه این سازمان امور حاضر است مطابق توافق سال گذشته خود با سنگ‌بران عمل کند گفت: اینکه مشکل سنگ‌تراشان با مالیات چیست را باید از کسانی پرسید که به توافق خود عمل نکرده‌اند.

    وی در این‌باره با اشاره به اینکه توافق مالیاتی با این صنف سه بند دارد، عنوان کرد: طبق بند اول باید تمام فعالان در این حوزه در نظام مالیاتی ثبت نام کنند، اما از بیش از 6000 سنگ‌فروش تنها 2850 مودی در سامانه مالیاتی ثبت نام کردند.

    معاون وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: طبق بند دوم لازم بود فعالان این صنف اظهارنامه 4 ساله قبل یعنی 16 دوره پیش را بر مبنای تعیین شده تسلیم کنند، که در ین مورد نیز تنها 70 درصد از کسانی که ثبت‌نام کرده بودند یعنی همان 2850 سنگ فروش اظهار نامه دادند، آن هم نه برای تمام این 16 دوره بلکه برای بعضی از دوره‌ها.

    عسکری با تاکید بر اینکه طبق بند سوم سنگ‌فروشان موظف شده بودند از اول سال گذشته صورت حساب‌ صادر کنند، سنگ‌فروشان به این بند نیز متعهد نبودند، تصریح کرد: ما از آن ها خواستیم قانون را اجرا کنند، با این توصیفات ما قانون و تفاهم‌نامه را اجرا نمی‌کنیم یا آنها ؟

    وی با تاکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی با هر یک از سنگ‌فروشان که طبق توافق عمل کرده است مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: کسانی که به سازمان مالیاتی معترضند همان‌هایی هستند که به توافق عمل نکردند، آن‌ها اعتقاد دارند که ما نمی‌خواهیم قانون را عمل کنیم و من هم نمی‌توانم بگویم قانون را عمل نکنید، این امر در اختیار من نیست.

    رییس سازمان امور مالیاتی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این سازمان توافق جدیدی با سنگ‌فروشان نمی‌کند؟، تاکید کرد: توافق جدیدی ندارم، نمی‌کنم و نخواهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو