عصر بازار

بانک‌ها به صنایع‌دستی جایزه می‌دهند

عصر اعتبار- معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در راستای جذب حمایت و سرمایه‌گذاری بانک‌های دولتی و خصوصی کشور برای توسعه صنایع‌دستی و رونق فروش و صادرات، سومین نشست مشترک خود را با بانک‌ها برگزار کرد.

بانک‌ها به صنایع‌دستی جایزه می‌دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، «پویا محمودیان»، مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور درباره تعامل با بانک‌های کشور گفت: هدف ما از این نشست‌ها و جلسات، ارتقاء جایگاه صنایع‌دستی ایران در سبد جوایز غیر نقدی بانک‌ها است تا از این طریق بتوانیم چرخه فروش ماندگاری را در بازار صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

    وی همچنین افزود: از آنجا که بانک‌های دولتی و خصوصی بودجه قابل ملاحظه‌ای را برای هدایای تبلیغاتی خود اختصاص می‌دهند، در تلاشیم تا جایگاه صنایع‌دستی ایرانی را در خرید هدایای بانک‌ها پررنگ کنیم و این مراکز مالی تاثیرگذار به مشتریان ویژه خود به جای کالاهای خارجی، صنایع دستی اصیل ایرانی را هدیه بدهند.

    محمودیان در رابطه با نتایج حاصل شده از این نشست‌ها نیز اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون تعامل بانک‌ها به معاونت صنایع‌دستی خیلی خوب و سازنده بوده است. برای مثال، امسال صندوق قرض الحسنه بانک ملی ارزش جوایز غیر نقدی که به صنایع‌دستی اختصاص داده را تا 21 میلیارد تومان افزایش داد و این قدم جدی محسوب می شود.

    مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور حمایت از فروشگاه‌های الکترونیک را از دیگر اهداف این نشست برشمرد و خاطرنشان کرد: فروش الکترونیک صنایع‌دستی می‌تواند چرخه اقتصادی این حوزه را متحول سازد. به همین خاطر یکی از موضوعاتی که با نمایندگان بانک‌ها در این نشست مطرح کردیم، چگونگی ایجاد زیرساخت لازم برای بهره‌برداری از فروشگاه‌های الکترونیک صنایع‌دستی در سبد جوایز غیر نقدی بانک‌ها است.

    در این نشست که به مناسبت هفته دولت در محل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، نمایندگان بانک مرکزی، رفاه کارگران، ملی، مسکن، آینده، اقتصاد نوین و سپه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی