عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

استقبال شرکت های بیمه خارجی برای حضور در بازار ایران

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی از استقبال شرکت های بیمه خارجی برای حضور در بازار ایران خبر داد و گفت: برنامه ای برای پساتحریم را در دست بررسی داریم.

استقبال شرکت های بیمه خارجی برای حضور در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از شادا، محمدابراهیم امین در جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران که به منظور برقراری انسجام بیشتر میان ارکان صنعت بیمه و با حضور معاونین بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه در سالن کنفرانس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: نگرفتن حق بیمه واقعی مساوی است با نپرداختن خسارت حقیقی و این موضوع می تواند خدشه دار کردن اعتماد مردم نسبت به صنعت بیمه را به دنبال داشته باشد.
    رئیس کل بیمه مرکزی از نظارت مالی و کنترل حاشیه توانگری مالی شرکت های بیمه به عنوان اولویت های نظارتی نام برد و گفت: نگهداری ریسک نیز از موضوعاتی است که در صورت عدم کنترل و نظارت بر آن به صنعت بیمه آسیب می رساند.
    رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص اختلاف موجود بر سر بیمه های درمان تکمیلی و بیمارستان ها، اظهار داشت: اگر ما نظارت و کنترل دقیق بر صورتحساب های بیمارستانی داشته باشیم بخش بزرگی از مشکلات حل می شود.
    همچنین در این جلسه تعدادی از مدیران عامل مسائلی در ارتباط با نظامنامه و فرآیند تدوین آیین نامه های صنعت بیمه، لوایح و قوانین در دست بررسی مجلس شورای اسلامی، افزایش سرمایه شرکت های بیمه متناسب با ظرفیت های بازار، سرمایه گذاری مشترک شرکت های بیمه، تشکیل کمیته تخصصی پساتحریم، مطالعه برای ریشه یابی مشکلات صنعت بیمه، ایجاد یک روش تعامل پذیر برای انسجام بیشتر میان بیمه مرکزی و سندیکا به منظور حل مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    رئیس کل بیمه مرکزی از انسجام در صنعت بیمه به عنوان تفاهم بر روی مباحث عمده و خاص صنعت بیمه و اجرای پروژه های مشترک یاد کرد و گفت: در حال حاضر نظارت، ابزار نظارت و حدود و قلمرو آن از محورهای اساسی مورد بحث در صنعت بیمه است که باید در مورد آن به اجماع برسیم.
    وی افزود: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر باید طبق چارچوب ها و استانداردهای جهانی این مهم را انجام دهد چرا که شرکت های بیمه باید در هر زمانی توانایی ایفای تعهدات خود را داشته باشند.
    وی یکی از مشکلات فعلی صنعت بیمه را ریسک های عملیاتی دانست و گفت: بیمه مرکزی نیز متناسب با شرایط موجود وارد عمل شد که قوانینی چون آیین نامه شماره 90(احراز صلاحیت حرفه ای مشاغل کلیدی صنعت بیمه) را به دنبال داشت.

    در ادامه این نشست، محمود امراللهی رئیس شورای عمومی سندیکا هدف از برگزاری این جلسه در بیمه مرکزی را افزایش تعامل میان بخش های اثرگذار صنعت بیمه دانست و بر استمرار آن تاکید کرد.
    همچنین علی اکبر اولیاء با ابراز امیدواری از برگزاری اینگونه جلسات به عنوان مصداق همدلی و همزبانی گفت: تعامل و انسجام ارکان صنعت بیمه، فضای مناسب تری را برای فعالیت های بیمه ای فراهم می کند.
    دبیرکل سندیکای بیمه گران با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون راهبردی در سندیکای بیمه، گران گفت: با توجه به قدمت صنعت بیمه کشورمان امیدواریم با بهره گیری از زبان تعامل و انسجام، سندیکای بیمه گران به عنوان کانونی برای هم اندیشی در خصوص مسائل روز و زیرساختی صنعت بیمه نقش موثری ایفا کند.
    وی افزود: سندیکای بیمه گران ایران، براساس سیاست های کلی نظام و دیدگاه های وزیر امور اقتصادی و دارایی، حمایت از بخش های خصوصی، بهره گیری از دانش روز فناوری اطلاعات و ارتباطات در جمع آوری داده های صنعت بیمه و بررسی و اظهار نظر کارشناسی برای تصویب قانون و مقررات صنعت بیمه را در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو