عصر بازار

برگزاری جلسۀ معارفۀ بیمۀ‌کوثر به بازار فرابورس

عصر اعتبار- جلسۀ معارفۀ شرکت بیمۀ‌کوثر به بازار فرابورس جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و پاسخ‌گویی به سهام‌داران برگزار شد.

برگزاری جلسۀ معارفۀ بیمۀ‌کوثر به بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، مدیرعامل شرکت در این جلسه که باحضور جمع‌ کثیری از فعالان بازار سرمایه، سهام‌داران و مدیران و معاونان شرکت در محل هتل سیمرغ تهران در دوم شهریورماه برپا شد، ضمن بیان عملکرد، برنامه‌ها و اهداف شرکت، تصریح‌کرد: این شرکت در دوم اسفندماه سال93 در بازار دوم فرابورس پذیرش و در اول اردیبهشت‌ماه سال94 در تابلو درج شد.

    عبدالرسول عطایی از گشایش نماد شرکت بیمۀکوثر به‌نام کوثر 1 در روز چهارشنبه در بازار دوم فرابورس خبرداد و خاطرنشان‌کرد: سهام‌داران عمده در این روز 70میلیون سهم بیمۀ‌کوثر معادل پنج‌درصد از سهام شرکت را ازطریق کارگزاری آگاه برای عموم عرضه می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه خلق سود معقول و مستمر برای سهام‌دارن یکی از اهداف شرکت است، یادآورشد: در مجمع عمومی عادی سالیانۀ منتهی به سال مالی 93 به هر سهم 220ریال سود نقدی  اختصاص یافت و سعی خواهد شد این روند طی سالیان آتی نیز تکرار شود.

    مدیرعامل شرکت با بیان اینکه از نظر ریالی و با سرمایه جدید، سود شرکت نسبت‌به  سال  قبل در سود  خالص 34درصد و در سود نقدی 54درصد رشد کرده است، گفت: سود هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 29/12/1394 با سرمایۀ هزارو400میلیارد ریال مبلغ 369ریال پیش‌بینی شده و تا پایان سه‌ماهۀ اول سال94، این شرکت 127ریال از سود خود را پوشش داده که معادل 34درصد بودجه پیش‌بینی شده است.

    عبدالرسول عطایی از تحقق بیش از 177میلیارد ریالی سود خالص در دورۀ سه‌ماهۀ اول‌سال‌جاری خبرداد و تصریح‌کرد: حفظ ضریب خسارت به فروش در محدودۀ مناسب و منطقی از کارهای مهم سه‌ماهۀ اول سال94 بوده است و امید است تا پایان سال تحقق سود و فروش شرکت روند مطلوبی را طی کند.

    وی با بیان اینکه براساس مصوبات بیمۀ‌مرکزی سود تضمینی بیمه‌نامه‌های عمروسرمایه‌گذاری 18درصد است، خاطرنشان‌‌کرد: شرکت با ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری پربازده، تصمیم‌های مناسب هیأت‌مدیره و فعالیت‌های مستمر مدیران اقتصادی شرکت، موجبات پرداخت سود بیش از 25درصد را برای سومین سال متوالی در شرکت بیمۀ‌کوثر محقق کرده است.

    مدیرعامل شرکت، بیمۀ‌کوثر را جوان‌ترین شرکت بیمه در بین 10شرکت بیمۀ برتر کشور برشمرد و اظهارکرد:  از سال 89 تا 93 شرکت توانست در میان شرکت‌های خصوصی به‌ترتیب جایگاه‌های 21، 16، 11، 8 و 5 را در میان شرکت‌های خصوصی کسب کند.

    عبدالرسول عطایی از پیش‌بینی تولید حق‌بیمه به میزان 909 میلیارد تومان با رویکرد افزایش سهم بیمه های زندگی در سال‌جاری خبرداد و خاطرنشان‌کرد: حق‌بیمه تولیدی سال93 نسبت‌به سال مشابه قبل 46درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: حق‌بیمه تولیدی در سال93، 7هزارو189میلیارد ریال و در سال92، 4هزارو791میلیاردریال بوده است.

    مدیرعامل شرکت با تأکید بر این مطلب که کوثر، زندگی را بیمه می‌کند، تصریح‌کرد: در سال گذشته سهم بیمه‌های زندگی بالغ بر 2/15درصد از کل پرتفوی شرکت بوده است که نسبت‌به نرم صنعت بیمه 65درصد بیشتر است و همچنین سهم بیمه‌های زندگی در چهارماهۀ اول سال‌جاری از پرتفوی کل شرکت 16درصد است که با تلاش همکاران شبکۀ فروش سهم بیمه‌نامه‌های انفرادی عمروسرمایه‌گذاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    عبدالرسول عطایی از رشد بیش از 80درصدی سهم بازار خبرداد و اظهارکرد: میزان سهم شرکت از 8/1درصد سهم بازار در سال91 به 3درصد در سال92و در سال93 به 3/3درصد افزایش یافته است.

    وی بیان‌کرد: سرمایه هزارو400میلیارد ریال فعلی به 2هزارو500میلیارد ریال در سال‌جاری از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و در راستای افزایش توانگری مالی شرکت افزایش می‌یابد.

    مدیرعامل شرکت کسب بیشترین بازدهی با حداقل ریسک ممکن و حفظ قابلیت نقد شوندگی را چشم‌انداز شرکت در حوزۀ سرمایه‌گذاری برشمرد و تصریح‌کرد: سرمایه‌گذاری و مدیریت بهینه منابع مالی شرکت‌های بیمه که عمدتاً شامل سرمایه شرکت، اندوخته‌ها و ذخایر فنی می‌باشد ، نقش اساسی در سود آوری و تداوم فعالیت شرکت ایفا می‌نماید. با توجه به اینکه منابع مالی شرکت‌های بیمه پشتوانه ایفای تعهدات این شرکت‌ها می‌باشد ، بیمه کوثر در چارچوب مقررات نظارتی و آیین‌نامه مصوب شورایعالی بیمه و سیاست های سرمایه گذاری خود اقدام به سرمایه گذاری و کسب سود نموده است.

    عبدالرسول عطایی ورود به بیمۀ فضای سایبری را از افتخارات بیمۀ‌کوثر برشمرد و گفت: بیمۀ ماهواره با تأیید بیمۀ مرکزی اجرایی خواهد شد و پرواز هر موشک که تحت‌پوشش بیمه قرار گیرد خود نشان‌دهندۀ اهداف صلح‌آمیز خواهد بود.

    وی افزود: در آیندۀ نزدیک بیمه‌نامه‌های وکالت و گردشگری شرکت در راستای آرامش‌خاطر گروه‌های هدف صادر خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت از برگزاری دومین همایش مدیریت ریسک و بیمه در نیمۀ دوم سال‌جاری با هدف بررسی چالش‌های بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری خبرداد و گفت: صعود جایگاه بیمۀکوثر در صنعت بیمه و افزایش پرتفوی شرکت از دستاوردهای ارتقای علمی و فنی کارکنان شرکت است.

    گفتنی است؛ در پایان جلسه به‌منظور اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت، مدیرعامل،  معاون مالی و اقتصادی و نیز مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پاسخگوی سئوالات شرکت‌کنندگان بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی