عصر بازار

پیش بینی آینده بازار ارز

دلار ارزان نمی‌شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که عرضه کننده اصلی دلار دولت است و می تواند روند نوسان قیمت ارز را کنترل کند، گفت: پیش بینی می شود دولت به دنبال کاهش قیمت دلار نباشد. چراکه ممکن است افت قیمت دلار موجب کسری بودجه دولت شود.

دلار ارزان نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، همزمان با حصول توافق نهایی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در وین بسیاری امیدوار بودند قیمت ارز در بازار کاهش یابد. اما از همان روزهای نخست توافق روند قیمتی دلار در بازار صعودی شد و از 3260 تومان در روز قبل توافق به 3370 تومان برسد.

    ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز درباره علت افزایش قیمت دلار بعد حصول توافق نهایی هسته ای گفت: بازار ارز در ماه های اخیر فضای کاملا انتظاری را تجربه کرده و فعالان بازار معتقد بودند آزاد شدن دلارهای بلوکه شده ایران می تواند در بازار تاثیرگذار باشد. اما انتظار نسبت به ارقام مطرح شده درباره دلارهای بلوکه شده متفاوت است.

    وی با تاکید بر این که افزایش قیمت دلار یک دلیل عمده دارد و آن هم از بین رفتن تعامل میان عرضه و تقاضا در بازار است، گفت: در یک ماه اخیر در مقاطعی عرضه ارز با کاهش مواجه شد که این عامل نقش قابل توجهی در افزایش قیمت ارز داشت.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه دورنمای خوبی از بازار ارز در شرایطی که اقتصاد کشور چشم انتظار مباحث بین المللی و دیپلماسی بود ترسیم نشد. به طوری که مذاکرات هسته ای فضای انتظاری را در بازار ارز ایجاد کرد و فعالان بازار این انتظار را داشتند که با حصول توافق هسته ای عرضه موجود در بازار افزایش یابد.

    وی با تاکید بر این که عرضه کننده اصلی دلار دولت است و می تواند روند نوسان قیمت ارز را کنترل کند، گفت: پیش بینی می شود دولت به دنبال کاهش قیمت دلار نباشد. چراکه ممکن است افت قیمت دلار موجب کسری بودجه دولت شود.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برنامه اصلی دولت در بازار ارز که عدم کاهش قیمت ارز است را فعالان بازار درک کرده اند و تا کنون نیز هیچ علامتی برای کاهش قیمت دلار در آینده از سوی دولت ارائه نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو