عصر بازار

بازار خانه‌های میلیاردی در پایتخت

عصر اعتبار- این در حالی است که هنوز هم در بازار آپارتمان‌های معمولی مالکانی هستند که حاضر به تعدیل و واقعی سازی قیمت متناسب با شرایط روز بازار مسکن نیستند.

بازار خانه‌های میلیاردی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، در کنار فایل‌های خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در متراژها، مشخصات، امکانات و مناطق مختلف، بخشی از بازار معاملات مسکن به خرید و فروش خانه‌های میلیاردی تعلق دارد که دید و بازدید و معامله آنها از طریق مشتریان خاص صورت می‌گیرد.

    با وجود اینکه اغلب متقاضیان خرید وفروش واحدهای مسکونی، مالکان یا خریداران آپارتمان‌های مسکونی هستند که بسته به شرایط مالی و میزان پولی که در دسترس آنها است متقاضی خرید یا فروش آپارتمان مورد نظر خود هستند، هنوز هم در بازار مسکن پایتخت، خانه‌های ویلایی متقاضیان خاص خود را دارد.

    ممکن است به‌دلیل بالا بودن قیمت این خانه‌ها در مقایسه با آپارتمان‌ها چنین تصور شود که مشتریان محدودی در بازار خرید و فروش این واحدهای مسکونی تردد می‌کنند، اما حجم فایل‌هایی که این روزها به بازار خرید و فروش و حتی رهن و اجاره این خانه‌ها عرضه می‌شود نشان‌دهنده این است که با وجود ویژگی‌های خاص و قیمت‌های بسیار بالا، این واحدها همچنان مشتریان خود را در میان انبوه متقاضیان آپارتمان‌های مسکونی حفظ کرده‌اند.

    به‌رغم اینکه هم‌اکنون بازار واحدهای مسکونی لوکس و گران‌قیمت در رکودی عمیق‌تر از بازار خرید و فروش آپارتمان‌های معمولی قرار دارد، اما فروشندگان و مالکان این خانه‌ها برای سرعت دادن به روند فروش یا اجاره خانه خود، قیمت‌ها را به شکل واقعی تری تعیین می‌کنند.

    این در حالی است که هنوز هم در بازار آپارتمان‌های معمولی مالکانی هستند که حاضر به تعدیل و واقعی سازی قیمت متناسب با شرایط روز بازار مسکن نیستند.

    از روند قیمت‌گذاری خانه‌های ویلایی که عمدتا در مناطق شمال شهر تهران واقع شده و نرخ‌های میلیاردی دارند حاکی است، در حال حاضر کمتر مالکی در بازار این دسته از واحدها حضور دارد که نرخ‌های غیرواقعی برای واحدهای خود تعیین کرده باشند، هرچند با قیمت‌های واقعی هم عمده خانه‌های ویلایی پایتخت قیمت‌های میلیاردی دارند که خرید یا اجاره آنها تنها در توان تعداد محدودی از شهروندان تهرانی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی