عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر:

تکمیل سرمایه نقدی بانک، ظرف هشت ماه عملیاتی می‌شود

عصر اعتبار- سیامک دولتی افزود: در حال حاضر سرمایه پرداخت شده بانک قرض الحسنه مهر ایران ۸۲۰۰ میلیارد ریال بوده که طبق مهلت هشت ماهه، سرمایه این بانک به رقم اسمی ۱۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

تکمیل سرمایه نقدی بانک، ظرف هشت ماه عملیاتی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از نسیم، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، بدون اشاره به رقم سود، از شناسایی سودی مناسب در مجمع سالانه اخیر بانک متبوع خود خبر داد و به نسیم اعلام داشت که بخش مهمی از سود کسب شده برای تکمیل سرمایه این بانک اختصاص خواهد یافت.

    سیامک دولتی افزود که در حال حاضر سرمایه پرداخت شده بانک قرض الحسنه مهر ایران 8200 میلیارد ریال بوده که طبق مهلت هشت ماهه مجمع، سرمایه این بانک به رقم اسمی یعنی 15 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

    نائب رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت که در فرصت هشت ماهه باقیمانده، باید رقم 6800 میلیارد ریال توسط سهامداران تودیع و تامین سرمایه نهایی صورت گیرد.

    " بانک قرض الحسنه مهر ایران، با سرمایه اسمی اولیه 15 هزار میلیارد ریال و با مشارکت ده بانک بزرگ کشور در سال 1386 راه اندازی شده که سهامداران این بانک مشتمل بر چهار بانک مشمول اصل 44 "صادرات، ملت، تجارت و رفاه کارگران" بوده که بر این لیست نیز باید شش بانک دولتی " ملی، سپه، صنعت و معدن، توسعه صادرات؛ کشاورزی و مسکن" را هم افزود."

    وی، به برنامه ریزی و مهیا سازی مقدمات راه اندازی ""Call Center هم اشاره داشت و به نسیم افزود که برنامه این اقدامات تهیه شده و به زودی اجرایی خواهند شد.

    دولتی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات خود را در بستر "Core banking" ارائه می دهد تصریح کرد که این سیستم Core، از سال ابتدائی تاسیس بانک مورد استفاده قرار گرفته و در حال ارتقاء به نسخه جدیدتر بوده تا سرعت خدمات دهی افزایش یابد.

    وی،به تغییر وضعیت این بانک از سهامی خاص به عام پس از تکمیل سرمایه هم اشاره داشت و افزود که در حال حاضر، اساسنامه جدید بانک تهیه و مورد تایید هم قرار گرفته که در فرصت هشت ماهه باقیمانده تغییر وضعیت آن نیز اجرائی و بانک قرض الحسنه با اساسنامه جدید، تحرک بیشتری در شبکه بانکی کشور خواهد داشت.

    دولتی، درعین حال، از رشد 10 درصدی جذب منابع در این بانک در سه ماهه نخست امسال در قیاس با پایان سال گذشته خبر داد و اعلام داشت که تسهیلات دهی این بانک هم در سه ماه امسال در مقایسه با سال گذشته 8 درصد رشد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو