عصر بازار

با حمایت مالی بانک رفاه

مرکز پرورش ماهیان خاویاری قره برون افتتاح شد

عصر اعتبار: با مساعدت بانک رفاه کارگران مرکز ماهیان خاویاری قره برون در منطقه چپکرود جویبار در استان مازندران افتتاح شد.

مرکز پرورش ماهیان خاویاری قره برون افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در مراسمی که به همین منظور با حضور مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، مرکز پرورش ماهیان خاویاری قره برون با عنوان بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا در جهان در منطقه چپکرود با هدف حمایت از صنعت پرورش آبزیان افتتاح شد.
    آقای جهانگیری در حاشیه مراسم افتتاحیه این مجتمع در گفت و گویی کوتاه اظهار داشت: ورود بخش خصوصی کشور به بخش های این چنینی بی سابقه است و باید قدردانی شود.
    وی با اشاره به مساعدت بانک ها از جمله بانک رفاه کارگران در راه اندازی این مجتمع و اینکه حمایت از بخش خصوصی از وظایف اصلی دولت است، افزود: افتتاح این واحد در سطح جهان بی سابقه بوده است و قطعا مورد حمایت دولت قرار می گیرد.
    گفتنی است ظرفیت تولید سالانه این مرکز 30 تن خاویار و دو هزار تن گوشت ماهیان خاویاری است که در زمینی به مساحت پنج هکتار با 96 استخر به مساحت حدود 3.8 هکتار احداث شده است.
    همچنین منبع تامین آب آن از دریا 5 هزار لیتر بر ثانیه و میزان اشتغالزایی این پروژه 600 نفر بوده که 200 نفر مستقیم و مابقی غیر مستقیم است.
    این مزرعه در روستای گلدشت و اراضی ساحلی صیدگاه چپکرود جویبار واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی