عصر بازار

اخطار بانک مرکزی به صرافان غیرمجاز

عصر اعتبار- بانک مرکزی با ارسال نامه با عنوان'اخطار نهایی' به صرافی های غیرمجاز علاوه بر تعیین فرصت ۱۰ روزه برای انطباق با دستورالعمل بانک مرکزی به آنها هشدار داد پس از پایان مهلت مقرر نیروی انتظامی از فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

اخطار بانک مرکزی به صرافان غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، در این نامه آمده است، بدینوسیله به اطلاع می رساند، باتوجه به انقضای اعتبار مجوز فعالیت آن شرکت، ضروری است حداکثر ظرف مدت 10 روز از تاریخ صدور این نامه نسبت به تمدید مجوز فعالیت شرکت اقدام گردد.
    بدیهی است در غیر این صورت با عنایت به ارسال رونوشت این نامه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و حسب هماهنگی های به عمل آمده با آن نیرو از فعالیت آن شرکت جلوگیری به عمل خواهد آمد.
    البته این نامه توسط اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی به صرافی های غیرمجاز ارسال شده است.
    از آنجا که این تاریخ این نامه دوم شهریور ماه سال جاری است بنابر این با اتمام مهلت 10 روزه یعنی 12 شهریورماه امسال، فعالیت صرافانی که مراجعه نکرده اند به پایان رسیده و پلمپ خواهند شد.
    این در حالی است که با بازنگری در دستورالعمل مصوب مردادماه سال 1392 و حذف تقسیم بندی صرافی ها به دو نوع یک و دو و تبدیل به نوع جدید همچنین کاهش حذف سرمایه 20 میلیاردی و کاهش آن به 4 میلیارد تومان در تهران و دو میلیارد تومان در شهرستان ها فرصت یکساله ای تا 28 مردادماه امسال در اختیار آنها قرار گرفت تا خود را با دستورالعمل جدید منطبق کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی