عصر بازار

۱۴ هزار اصفهانی در ۴ ماهه نخست امسال بیمه بیکاری گرفتند

عصر اعتبار: استاندار اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار نفر در استان اصفهان از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند.

۱۴ هزار اصفهانی در ۴ ماهه نخست امسال بیمه بیکاری گرفتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر،  رسول زرگرپور پیش از ظهر پنجشنبه در در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد با تاکید بر اینکه استان اصفهان علی رغم تمام ظرفیت‌های علم ، فرهنگی، اجتماعی  و اقتصادی که دارد از چالشها و معضلات بزرگی نیز رنج می‌برد، اظهار داشت: بسیاری از چالش‌های این استان جنبه ملی دارد و با برنامه‌‌ریزی‌های در دو سال گذشته توانسته‌ایم برخی از این مشکلات را به حداقل برسانیم.

    وی کاهش آلودگی هوا با استفاده از طرح‌های پیش‌بینی شده در طرح جامع کاهش آلاینده‌های اصفهان را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود: بر این اساس تعداد روزهای سالم اصفهان در دو سال گذشته نسبت به سال 92 به بیش از 4 برابر رسیده است.

    استاندار اصفهان پیگیری مشکلات حوضه آبریز زاینده رود و تصویب لایحه 9 ماده‌ای در خصوص این رودخانه را از جمله اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات کم آبی استان در 2 سال گذشته عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح 9 ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در یک بازه زمانی 3 تا 5 ساله بخشی از مشکلات آن حل خواهدشد.

    وی با بیان اینکه امسال برای کشت پاییزه آب در اختیار کشاورزان قرار گرفت، گفت: نسبت به سال گذشته 40 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت رفت و 200 هزار تن گندم و جو تولید شد.

    افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان استان اصفهان

    زرگرپور با اشاره به اینکه در سال جاری خرید گندم تضمینی از کشاورزان استان به سه برابر افزایش یافته است، افزود: امسال 180 هزار تن گندم از 302 هزار تن موجود خرید تضمینی شده است. 

    وی نرخ بیکاری استان اصفهان را 1.5 درصد بالاتر از نرخ بیکاری کشوراعلام کرد و ابراز داشت: مهاجرت یکی از عمده دلایل رشد بیکاری استان اصفهان است چرا که نیمی از رشد جمعیت اصفهان به مهاجران و 30 درصد از تخت‌های بیمارستانی اصفهان نیز به بیماران غیر بومی اختصاص یافته است.

    استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته 50 هزار شغل جدید ایجاد شده و میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری 60 هزار شغل است، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای جلوگیری از بیکار شدن کارگران  امسال 14 هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند در حالی که این آمار در سال 92 بیش از 21 هزار نفر و در سال 93 حدود  17 هزار نفر بوده است.

    وی اجرای طرح مسکن مهر استان اصفهان را از موفق‌ترین طرح‌های کشور اعلام کرد و بیان داشت: استان اصفهان 85 درصد از تعهدات خود را در این خصوص به انجام رسانده است و امروز نیز7 هزار واحد از مسکن مهر در شهرهای مجلسی و فولاد شهر افتتاح خواهد شد.

    اصفهان میزبان 98 هیئت سیاسی و 35 هیئت اقتصادی بود

    زرگرپور با اشاره به حضور گردشگران و هیئت‌های سیاسی خارجی در اصفهان افزود: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در ارتباط عزتمند با کشورها، اصفهان در دو سال گذشته میزبان بیش از 98 هیئت خارجی در سطح وزیر و بالاتر و بیش از 35 هیئت اقتصادی بوده است که این روند می تواند بعد از خروج ایران از تحریم ها سرعت بالاتری به خود بگیرد.

    وی درباره بهره برداری از پروژه‌ها در هفته دولت نیز  گفت:‌ در این هفته در سطح استان اصفهان یک هزار و 290 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که از این تعداد 65 درصد آنها به بخش غیر دولتی اختصاص یافته است.

    زرگرپور با بیان اینکه بعد از 20 سال مصلی بزرگ اصفهان برای اقامه نماز عید فطر آماده شد و در اختیار نمازگذاران قرار گرفت، افزود: تا پایان سال جاری شبستان اصلی این مصلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی در خصوص آخرین وضعیت مترو اصفهان نیز ابراز داشت: فردا مراسم کلنگ‌زنی خط دو مترو با حضور وزیر امور خارجه صورت خواهد گرفت و پیش بهره‌برداری بدون مسافر خط یک مترو نیز انجام خواهد شد.

    زرگرپور نمایشگاه بزرگ بین اللملی اصفهان را یکی از مطالبات اصلی مردم برشمرد و گفت: امروز فعالیت اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی