عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی در بوشهر:

برخی بانک‌ها دچار زیان انباشته شدند

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه برخی بانک‌ها اکنون زیان انباشته دارند، گفت: شرایط پسا تحریم می‌تواند شرایط مطلوب بانکی کشور را فراهم کند.

برخی بانک‌ها دچار زیان انباشته شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، ولی الله سیف شامگاه جمعه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با بیان اینکه بانک هم یک بنگاه اقتصادی است اظهار داشت:  بانک‌ها  مکمل بنگاههای اقتصادی هستند و نیازهای صنعتی و بنگاههای اقتصادی را تامین می‌کند.

    وی، هدف بانک را افزایش تولید و رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: همه مشکلات بانکی با یک تصمیم برطرف نمی‌شود.

    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه شرایط پسا تحریم به تحول نظام بانکی کمک می‌کند بیان کرد: با شرایط پسا تحریم می‌تواند شرایط مطلوب بانکی کشور را فراهم کند.

    سیف  با تاکید بر تلاش بانک‌‌ها  برای حل مشکلات منابع بانکی گفت: کمترین نرخ کفایت سرمایه در دنیا اکنون 12 درصد است که در نظام بانکی کشور بطور معدل 4.5 درصد است.

    وی با بیان اینکه این رقم که 4.5 درصد آمار منفی وجود دارد به عنوان رقم معدل محسوب شده است افزود: ما برای طولانی مدت نرخ‌های منفی برای تسهیلات در بخش تولید و بنگاههای اقتصادی داشته‌ایم  و برخی بانک‌ها اکنون زیان انباشته دارند.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما در کنار رکود به تورم توجه داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 درصد رشد مثبت داشته‌ایم که این مهم سبب رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است.

    سیف با بیان اینکه حجم تسهیلات غیرجاری و معوق کشور نیز نگران کننده است افزود: مقصر این امر تسهیلاتی است که بصورت تحمیلی و تکلیفی بر بانک‌ها وضع شده است.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر این نکته که بانک‌ها نباید ابزاری برای رفع تنگاههای دولت باشد بیان کرد: نظام بانکی باید برای بخش خصوصی بماند و نه اینکه به ابزاری برای رفع تنگناهای دولت باشد.

    سیف با بیان اینکه دامنه نوسات نرخ دلار کاهش یافته است گفت: افتخار داریم که دامنه نرخ ارز کاهش یافته است و نخستین قدم دراین زمینه رشد صنعت در پی داشته است.

    وی، با بیان اینکه منابع تسهیلاتی نظام بانکی محدود است تاکید کرد: بانک‌ها  باید منابع را به سمتی که بیشترین بازدهی و اثر بخشی داشته باشد هدایت کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه زنجیره تولید حلقه‌هایی به هم پیوسته هستند خاطرنشان کرد: چنانچه یک حلقه آن دچار اختلال شود سایر حلقه‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند.

    سیف بااشاره به اینکه تحریم‌ها هدفگذاری بانک‌ها را فلج کرده بود گفت: نظام بانکی کشور با تحریم‌های لحاظ شده در مقطعی وضع بسیار ناگواری داشت تا جایی که هدف گذاری‌ها را فلج کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو