عصر بازار

رییس دفتر رییس جمهور:

برنامه دولت ادامه راه اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار: رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: برنامه دولت همچنان تدبیر و تعامل و ادامه مسیر اقتصاد مقاومتی است زیرا یکی از اصلی ترین نکات اجرای این سیاست کاهش آسیب پذیری اقتصاد است.

برنامه دولت ادامه راه اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان درسخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با موضوع اقتصاد مقاومتی، با اشاره به تقارن هفته دولت با میلاد امام رضا(ع)، افزود: این امر هم برکت افزا بوده و هم دارای درس است زیرا بارزترین وجوه شخصیتی و آموزه های مکتب امام رضا(ع)رویکرد احتجاج منطقی است.
    وی با بیان اینکه، فرهنگ رضوی دو درس بزرگ به شیعیان آموخته است، اظهار داشت: اول توجه به عقل و دوم احتجاج منطقی و برهانی با مخالفان است و از امام رضا(ع) آموخته ایم که دوست هر انسان عقل و دشمنش جهل است، ضمن آنکه بسیاری از کاستی ها و کمبودها را نباید به دیگری نسبت داد زیرا گاهی عدم بهره گیری از سرمایه خرد دلیل بسیاری از نارسایی ها است.
    رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: زیادی نماز و روزه بدون تعقل لزوما ما را به هدف عبادت که تقرب به خداست، نمی رساند و چه بسیار در تاریخ داشته ایم که برخی با تظاهر به دین بر ضد اسلام حرکت کردند و این امر را امروز در حرکت های تکفیری مشاهده می کنیم.
    وی با بیان اینکه، اگر کسی بخواهد پیرو امام رضا(ع)باشد باید زندگی خود را بر خرد و تدبیر بنا کند، اظهار داشت: اداره امور براساس تعقل و مشورت کردن با اهل تخصص و تدبیر باید باشد و درس دوم نیز تعامل است زیرا امام رضا(ع)از تعامل ابایی نداشت و با مخالفان امامت و ولایت در جمع منطقی تعامل می کرد و با منطق، آنها را به قدرت دین خدا می رساند.
    نهاوندیان تصریح کرد: حتی جلسات مناظره ای که مامون با اهداف خاص تشکیل می داد حاصلی جز درخشانی قدرت برهانی و منطقی امام نداشت و این امر به ما می آموزد از گفت و گوی با مخالفان باید استفاده کنیم.
    وی با تاکید بر اهمیت مذاکره، گفت: باید تعامل کرد البته تعامل با تمسک و التزام به اصول و گفت و گوی هدفمند و پافشاری بر مصالح و حقوق باید باشد.
    رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: برای نظام و کشور در دو سال گذشته در هر دو محور تدبیر و تعامل کارنامه درخشانی حاصل شد و تلاش دولت هم با اتکا به انتخاب مردم این بود که در این مسیر تدبیر و تعامل حرکت کند.
    وی با بیان اینکه، این ملت با تدبیر توانست در شرایط تحریم اقتصاد را به وضعیتی برساند که پیامش توانمندی و مقاومت بود و هنوز شرایط تحریمی تغییر نکرده و امیدواریم که تغییر کند، گفت: ملت ایران در شرایط تحریم توانست از وضعیتی که تورم به بالای 40 درصد رسیده بود این رقم را به کمتر از 14 درصد برساند والبته این راه باید ادامه یابد و پیام این تدبیر به مخالفان این شد که باید بر سر میز مذاکره واقعی بنشینند.
    وی ادامه داد: همچنین رشد اقتصادی که دو سال پیاپی منفی بود و ارقام منفی 6.8 و منفی 1.1 را کسب کرده بود در سال 93 مثبت شد ضمن آنکه سرمایه گذاری نیز از روند منفی به مثبت در سال 93 بازگشت.
    وی اظهار داشت: دستیابی به ارقام یادشده نشان از امیدواری، تدبیر و هماهنگی امور دارد به نحوی که سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل اقتصادی تمایل به سرمایه گذاری دارند که این امر می تواند زمینه ایجاد فرصت شغلی برای جوانان را ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی