عصر بازار

صالحی‌نیا خبر داد

ارائه تسهیلات جدید برای توسعه صادرات

عصر اعتبار- در آخرین روز از هفته دولت، دو طرح صنعتی در شهرستان مرودشت استان فارس، با سرمایه‌گذاری بر ۱۳۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، از ارائه تسهیلات جدید برای توسعه صادرات خبر داد.

ارائه تسهیلات جدید برای توسعه صادرات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  عصر اعتبار به نقل از ایسنا، این طرح‌های تولیدی شامل واحد تولیدی کاغذ کرافت با 91 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 40 نفر و طرح تولید شیشه سکوریت با سرمایه‌گذاری 41 میلیارد ریال و فراهم کردن اشتغال برای 29 نفر، در شهرک‌های صنعتی فتح‌آباد و انجیره، بود.

    بر اساس این گزارش، ظرفیت تولید کاغذ کرافت به میزان 12 هزار تن در سال و بیتا شیشه جم تولید کننده شیشه سکوریت با ظرفیت تولید 5400 تن با میزان سرمایه گذاری 41 میلیارد ریال و 29 نفر اشتغال در شهرک صنعتی انجیره به بهره‌برداری رسید.

    محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، از ارائه تسهیلات جدید برای توسعه صادرات خبر داد.

    وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحدهای صنعتی، بسترساز ایجاد مشاغل دیگر نیز خواهد بود، گفت: طرح ویژه‌ای را با بانک‌ها تفاهم کردیم که طی آن کالاهای صادراتی مهم موردحمایت ویژه قرار گیرد.

    معاون وزیر صنعت ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه منابعی در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت که برای افزایش ظرفیت‌های صادراتی استفاده شود.

    معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این منابع در اختیار بانک‌های صادرات و توسعه صادرات قرار می‌گیرد.

    صالحی‌نیا ادامه داد: همچنین در راستای توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و تولیدی نیز یارانه‌هایی مدنظر قرارگرفته که در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد.

    وی در خصوص استفاده از توان مهندسی و تجهیزات داخلی نیز گفت: در بحث سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیز طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این مجموعه‌ها به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی از قوانین تولید و صادرات نیز گفت: قانون رفع موانع تولید مدنظر قرار دارد و از طرفی به‌طور هفتگی با ماهیانه جلسات رفع مشکلات صنایع در سطح کلان و استان‌ها در حال برگزاری است.

    پورسعید خلیلی