عصر بازار

رییس شورای فقهی بانک مرکزی عنوان کرد:

روح اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و تولید داخلی است

عصر اعتبار: قدرت اقتصادی هر کشوری به اقتصاد با ثبات و پایدار آن بستگی دارد و در بعضی از کشورها به دلیل نبود چنین اقتصادی، با تغییر شرایط اقتصادی به سمت فروپاشی خواهند رفت.

روح اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و تولید داخلی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، دراولین نشست اقتصاد مقاومتی که به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در سالن اجتماعات بانک مسکن و با حضور مدیران و کارکنان این بانک برگزار شد؛ حجت الاسلام سید عباس موسویان رییس شورای فقهی بانک مرکزی با بیان این مطلب به نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: سه محور کلیدی در موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، حمایت از تولید ملی ، اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است که روح اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.
    موسویان با تاکید بر این که اقتصاد مردمی هنوز جایگاه پررنگی در جامعه پیدا نکرده است، اظهار داشت: اگر نتایج حاصل شده از اقتصاد برای اکثریت مردم مزیتی نداشته باشد اقتصاد مردمی نیست پس چنین اقتصادی اگرچه مورد تایید است اما به دلیل آن که نتیجه آن برای عموم مردم مثمر ثمر نیست فاقد ارزش خواهد بود.
    رییس شورای فقهی بانک مرکزی دربخشی دیگر ازسخنان خود گفت: آن اقتصاد تولید محوری می تواند مورد توجه آموزه های اسلامی و آموزه های ولایت قرار گیرد که بر پایه اقتصاد مردمی باشد.
    وی در ادامه به ارایه مطالبی در خصوص اقتصاد دانش بنیان پرداخت و گفت: تجربه چند دهه اخیر کشورهای مطرح در حوزه اقتصاد نشان می دهد که یک تغییر کاملا محسوس در عرصه اقتصاد شکل گرفته است و اقتصاد دانش بنیان که متکی بر تکنولوژی است جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد پیدا کرده است.
    موسویان در ادامه با تاکید بر تغییر رویکرد به سمت اقتصاد مردمی و دانش بنیان، بیان کرد: باید بتوانیم محصولات جدید و
    ایده های نو در اقتصاد ارایه بدهیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم، به عبارتی دیگر اقتصاد تولید محور در رویکرد اقتصاد مقاومتی و مردمی داشته باشیم.
    وی جایگاه بانک و نظام تامین مالی در اقتصاد تولید محور را مهم بر شمرد و بیان کرد: امروزه تولید بدون تامین مالی شکل نمی گیرد، زمانی که تامین مالی محور اصلی در اقتصاد قرار گیرد بانک جایگاه ویژه ای در کشورهایی مثل ایران که بانک محور هستند پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو