عصر بازار

کارشناس ارشد بازارهای مالی و پولی خبر داد:

رابطه بانکی بسیار پیشرفته و تاریخی با انگلیس؛ پیش زمینه همکاری های مجدد بانکی

عصر اعتبار- یک کارشناس ارشد بازارهای پولی و مالی با اشاره به آمادگی انگلیس برای همکاری های بانکی پس از اجرایی شدن لغو تحریم ها، گفت: مشارکت هر کشور در بخش سرمایه گذاری و تجاری از طریق بانکهایش صورت می گیرد و با توجه به رابطه بانکی بسیار پیشرفته و تاریخی که با انگلیس داریم، پیش زمینه همکاری های مجدد بانکی بین دو کشور فراهم است.

رابطه بانکی بسیار پیشرفته و تاریخی با انگلیس؛ پیش زمینه همکاری های مجدد بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، بهاءالدین حسینی هاشمی با بیان آنکه اولین بانک ایران در زمان ناصرالدین شاه بانک سلطنتی انگلیس بود، گفت: بریتانیا در بانکداری دارای سابقه درخشان و پیشرفته است و توان بالای این بانک ها کمک می کند در همکاری با بانک های ایرانی در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و اجرای پروژه ها فعال تر عمل کنند.
    وی ادامه داد: ایران نیز سه بانک مستقل در انگلیس دارد از جمله بانک کالای نفت که تامین مالی بخش نفت بیشتر در آنجا انجام می شود، پتروشیمی نیز در انگلیس تامین مالی می شود که با ارتباط بزرگ و عمیقی که با بانکهای انگلیسی داریم، زمینه ها برای توسعه فعالیت های پولی و بانکی فراهم است.
    این کارشناس اقتصادی با بیان آنکه بانک ها سرمایه اصلی هر کشور برای فعالیت های اقتصادی محسووب می شوند، گفت: شرکت های بزرگ مانند بی پی و شل و سایر شرکت های بزرگ انگلیسی به کمک بانک های خود در ایران فعالیت رقابتی مطلوبی داشتند که هم اکنون نیز می توانند در کنار شرکت های بین المللی در مشارکت با ایران نقش برجسته ای ایفا کنند.
    وی همکاری با این شرکت های مالی را موجب توسعه و تسهیل مبادلات تجاری کشور و با هزینه کمتر دانست و گفت: در صورت همکاری می توانیم در ارتباط با تامین مالی داخل، انجام عملیات بانکی و فعالیت در بخش خدمات نفت و گاز نیز موفق تر عمل کرده و به توسعه تجارت دست یابیم.
    لازم به ذکر است؛ فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در دیدار با ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر آنکه کشورش خواستار همکاری با بانک مرکزی ایران برای تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور و سرمایه گذاری در ایران است، گفت: مذاکره درباره فراهم کردن شرایط فعالیت بانک ها و نهادهای اقتصادی این کشور در ایران بسیار مفید و مثبت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی