عصر بازار

هشدار سیف به صراف ها

طرح جدید بانک مرکزی برای تقویت تولید

عصر اعتبار: رییس کل بانک مرکزی با هشدار به صراف ها برای انطباق با دستورالعمل جدید، گفت: بانک مرکزی طرح فروش اقساطی را برای حمایت از تولید به شورای پول و اعتبار می برد.

طرح جدید بانک مرکزی برای تقویت تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، به نقل از ایرنا، ولی الله سیف روز سه شنبه در حاشیه بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه بانک مرکزی و نظام بانکی چه چاره ای برای لمس عقود اسلامی در جامعه دارند؟ اظهار داشت: در سال 62 با این ذهنیت که پنج سال به صورت آزمایشی این قانون تصویب می شود و بعد از آن با استفاده از تجربیات سعی می کنیم قانون کامل تر و جامع تر را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم و قانون دائمی مبنای فعالیت ها بانکی شود، این قانون در دستور کار قرار گرفت ولی این اتفاق نیفتاد.

    رئیس کل بانک مرکزی درخصوص ویژگی های لایحه اصلاح نظام بانکی، افزود: در لایحه پیشنهادی این انسجام به صورت بسیار کامل و با اشراف بر نقاط ضعف دیده شده و به نظر می رسد علاوه بر آنکه این لایحه از یک انسجام مناسب برخوردار است، ابزارهای جدیدی را که در دنیا مطرح بوده، مورد بررسی قرار داده و مواردی که برای کشور قابلیت استفاده دارد را مورد توجه و استفاده قرار داده است.

    سیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره ورود سکه های 2.5 و 5 بهار به بازار که هفته گذشته همزمان با ولادت امام رضا (ع) رونمایی شد، گفت: این سکه ها در بازار عرضه نخواهند شد.

    وی در خصوص ضرورت انطباق صرافی ها با دستورالعمل جدید و نارضایتی صرافان از تصمیم بانک مرکزی، گفت: صراف ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که با تغییر شرایط اقتصادی کشور و عوض شدن نرخ ارز نسبت به زمانی که مجوز دریافت کرده اند باید اصلاحاتی در اساسنامه و سرمایه مورد نیاز ایجاد کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: توصیه می شود که صرافان از این دستورالعمل تبعیت کنند زیرا مجوزهایی که بانک مرکزی صادر می کند با زمان محدود است و اگر به موقع اقدام نشود، امکان دارد مجوزشان سررسید شده و مجوز بعدی برای آنها صادر نشود.

    سیف درباره سیاست اعتباری جدید بانک مرکزی نیز گفت: با توجه به مبنا بودن هدف خروج از رکود، محور سیاست های اعتباری بانک مرکزی در سال گذشته سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بود.

    وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به انباشته شدن محصولات تولیدی کارخانجات در انبارها و عدم وجود تقاضای کافی برای به حرکت در آوردن تولید، بانک مرکزی تصمیم گرفت تأمین مالی فروش اقساطی محصولات در اولویت کاری نظام بانکی قرار گیرد البته این موضوع در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته که امید می رود به زودی درباره آن تصمیم نهایی اتخاذ شود.

    بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی از روز جاری (سه شنبه)به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما نام تجربه جهانی بانکداری اسلامی، روش های تأمین مالی، ابزارها، محصولات و خدمات بانکداری اسلامی و با هدف بررسی تجربه بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار می شود.

    محورهای پنجگانه این همایش شامل بررسی تجربه بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی، بررسی تجربه بانکداری اسلامی در کشورهای غیراسلامی، بررسی الگوی تأمین مالی، تجهیز منابع و خدمات بانک­ها و یا نهادهای مالی اسلامی بین­ المللی، بررسی نوآوری­ها در نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران در زمینه شیوه­ های تجهیز منابع، روش­های تأمین مالی، بکارگیری ابزارها، ارائه خدمات و محصولات، شیوه ­های تعامل نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران با بانک­ های بین المللی اسلامی و غیراسلامی تجربه و ارائه راهکار­های جدید است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو