عصر بازار

آهنگ رشد اقتصاد جهانی از نگاه صندوق بین المللی پول کاهش یافت

عصر اعتبار- روزنامه تلگراف انگلستان اعلام کرد: صندوق بین المللی پول قصد دارد ماه آینده، به دلیل به خطر افتادن رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور و رشد کمتر از انتظار کشورهای پیشرفته، سطح مورد انتظار خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۵ را کاهش دهد.

آهنگ رشد اقتصاد جهانی از نگاه صندوق بین المللی پول کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کریستین لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول دیروز (سه شنبه)در جاکارتا پایتخت اندونزی، گفت: کاهش نرخ رشد اقتصادی چین، کاهش سطح قیمت کالاها و چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا به رشد اقتصادی کشورهای نوظهور صدمه می زند.
    وی افزود: رشد اقتصادی جهان در سال 2015 از پیش بینی چند ماه پیش این صندوق کمتر خواهد بود زیرا انتظار می رود کاهش قیمت جهانی کالاها ادامه پیدا کند.
    لاگارد اظهار داشت: بررسی دقیق شاخص های بخش کارخانه ای چین نشان می دهد فعالیت این بخش در ماه اوت به کمترین سطح آن در سه سال گذشته کاهش یافته و این خطر وجود دارد که نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد چین، به کاهش بیشتر نرخ رشد اقتصاد جهانی منجر شود.
    وی ادامه داد: آسیا همچنان به لحاظ نرخ رشد اقتصادی در جهان پیشتاز خواهد بود، اما حتی در این منطقه نیز نرخ رشد اقتصادی کمتر از انتظار خواهد بود.
    صندوق بین المللی پول در چشم انداز ماه ژوییه (تیر) خود پیش بینی کرده بود که نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال 2015 به 3.3 درصد کاهش یابد. این در حالی است که بر اساس چشم انداز ماه آوریل این صندوق، نرخ رشد اقتصادی جهان 3.5 درصد پیش بینی شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی