عصر بازار

خوشحال‌ترین سهامداران بورس تهران

عصر اعتبار- بورس تهران که در حال حاضر در شرایط رکودی به سر می برد و با کاهش قیمت ، زیان همراهان خود ا افزایش داده است، برخی سهامداران خود را راضی و خوشنود کرده است.

خوشحال‌ترین سهامداران بورس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران مدتها است که تحت تاثیر ابهامات سیاسی و اقتصادی و نیز کمبود نقدینگی و کاهش قیمت های جهانی، با رکود دامنه دار دسته و پنجه نرم می کند و با کاهش قیمت و سودآوری صنایع و سهامداران مواجه شده است.

    این در حالی است که در این شرایط منفی این روزهای بورس، سهامداران یک صنعت بورسی حال و روز بهتری دارند و وضعیت دیگری را تجربه می کنند به طوری که صنعت قند و شکر در یک ماه اخیر با افزایش قیمت و تقاضای خرید در صدر سایر صنایع بورسی قرار گرفته و با افزایش بازدهی کام سهامداران خود را شیرین کرده است.

    مذاکره شرکت‌های تولید کننده قند و شکر با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت مجوز افزایش 13.5 درصدی قیمت محصول و بررسی این موضوع در ستاد تنظیم بازار از مهم ترین دلیل اقبال اهالی تالار شیشه ای به صنعت شیرین بورس شده است.

    به طوری که در میان زیان اکثر صنایع بورسی و همچنین زیان 3.7 درصدی شاخص کل بورس ، صنعت قند و شکر با در اختیار داشتن 12 شرکت در بورس تهران توانسته در یک ماه اخیر بازدهی 14 درصدی را کسب کرده و بعد از بازدهی 15 درصدی محصولات چرمی، جزو دومین صنعت با بازدهی مثبت بورسشناخته شده است.

    نگاهی به وضعیت عملکرد مجموعه های قندی نشان می دهد که از بین قندی های حاضر در بورس تهران شرکت قند نیشابور بیشترین بازدهی را در بین 12 شرکت کسب کرده و جز پربازده ترین شرکتهای قندی قرارگرفته است به طوری که قیمت این شرکت در یک ماه اخیر از 800 تومان به 1200 تومان رسیده است.

    در این میان شرکتهای قند هکمتان،قند مرودشت، قند نقش جهان،فرآورده های غذایی پیرانشهر و شکر شاهرود نیز از شرکتهای با بازدهی مثبت بودند که برخلاف سایر سهم های حاضر در تالار از تقاضای خرید برخوردار شدند تا سهامداران آن بتوانند بعد از افزایش قیمت محصول بازدهی مطلوبی را از صنعت شیرین بورس کسب کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی