عصر بازار

در جریان سفر «کریستین‌لاگارد» به اندونزی مطرح شد

هشدار IMF نسبت به شیوع سریع ریسک‌های مالی در جهان

عصر اعتبار- «کریستین لاگارد»، رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: نوسانات اخیر در بازارهای مالی جهان نشان داد که ریسک‌های مالی با چه سرعتی می‌توانند از اقتصادی به اقتصاد دیگر سرازیر شوند.

هشدار IMF نسبت به شیوع سریع ریسک‌های مالی در جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، «کریستین لاگارد»، رییس صندوق بین‌المللی پول (IMF)، امروز طی سخنانی در جاکارتا، پایتخت اندونزی اعلام کرد: نوسانات و تلاطمات اخیر در بازارهای جهان به‌خوبی نشان داد که ریسک‌های مالی با چه سرعتی قادرند از اقتصادی به اقتصاد دیگر منتقل شوند.

    لاگارد که در همایشی دوروزه با موضوع آینده مدیریت مالی برای توسعه، در دانشگاه جاکارتا سخنرانی می‌کرد افزود: آنچه که طی هفته‌های اخیر با آن مواجه بودیم این است که آسیا تا چه اندازه می‌تواند هسته اقتصادی جهان باشد و اختلال در یک بازار آسیایی تا چه اندازه‌ای می‌تواند به سایر بازارهای جهان هم سرایت کند؟

    رییس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: اقتصاد جهان هم‌اکنون با امواج مخالف ناشی از نوسانات اقتصادی چین، کندی رشد ژاپن و سقوط جهانی قیمت مواد خام اولیه نظیر نفت و همینطور عدم قطعیت درباره افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا مواجه است.

    لاگارد تاکید کرد: هر کشوری به فراخور شرایط خود، نیازمند اعمال سیاست‌های مالی مرتبط است اما این درحالیست که بسیاری از کشورها خود را درگیر تقویت سیاست‌های تدافعی محتاطانه، کنترل رشد اعتبارات، تراز کردن نرخ برابری ارزی به‌عنوان یک ضربه‌گیر و همینطور نگهداری ذخایر ارزی خارجی کرده‌اند.

    لاگارد هشدار داد: سران و مقامات کشورها باید به‌طور مداوم هوشیار باشند؛ به‌خصوص اینکه این خطرات جدید هستند. این خطرات، به‌خصوص در این نظام‌های بانکی قدیمی و اخلالگر می‌باید مدام تحت نظارت باشند.

    لاگارد که برای نخستین بار طی سه سال گذشته به اندونزی سفر کرده، گفت بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا از ابزارهای لازم برای واکنش واقعی به بی‌ثباتی‌های اقتصاد جهانی برخوردار است. وی که قرار است دیداری با رییس جمهور اندونزی نیز داشته‌باشد، گفت: نسبت کلی بدهی دولتی اندونزی به تولید ناخالص داخلی حدود 20 درصد است که این رقم بسیار مطلوب است و اندونزی کسری بودجه نسبتا کمی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو