عصر بازار

افزایش تورم ترکیه با کاهش بی‌سابقه ارزش لیر

عصر اعتبار- آمارهای رسمی ترکیه اعلام کردند با کاهش بی‌سابقه ارزش لیر در ماههای گذشته، تورم در ترکیه افزایش یافته در این میان هزینه سالانه هتل‌ها و رستوران‌ها بیشترین رشد را داشته است.

افزایش تورم ترکیه با کاهش بی‌سابقه ارزش لیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، تورم در ترکیه در ماه آگوست افزایش یافت و هزینه‌های هتل‌ها و رستوران‌ها بیشترین افزایش را تجربه کردند.

    براساس آمارهای رسمی ترکیه میزان تورم در ماه آگوست این کشور به دنبال کاهش ارزش لیر به 7.14 درصد رسید. این رقم در ماه قبل 6.81 درصد بوده است.

    براساس مؤسسه آمار ترکیه شاخص قیمت مصرف‌کننده هم به 0.40 درصد در ماه آگوست نسبت به ماه جولای افزایش یافته است.

    در ماه آگوست هزینه‌های هتل‌ها،کافه‌ها و رستوران‌ها 2.05 درصد رشد داشته که بیشترین میزان طی سال جاری بوده است. اما هزینه پوشاک و کفش 4.32 درصد با کاهش همراه بوده است.

    براساس این گزارش هزینه هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بیشترین افزایش سالانه را بین سایر گرو‌ه‌ها داشته و به رشد 14.26 درصد رسیده است.

    به گزارش فارس، طی ماه‌های گذشته ارزش لیر ترکیه به دلیل اتفاقات سیاسی اخیر در این کشور به شدت کاهش داشته که آمارها حاکی از افت صد درصدی بوده است. کاهش ارزش پول این کشور رشد اقتصادی این کشور را کاهش داده،‌هزینه‌ها را بالا برده و تعداد توریست‌ها را به شدت کمتر کرده است.

    برخی کارشناسان معتقدند در صورت انتخابات جدید در ترکیه ارزش لیر کاهش بیشتری خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی