عصر بازار

وزیر اطلاعات در همایش مدیران حراست های کشور؛

افزایش قدرت تصمیم گیری و انگیزه مدیران در پساتحریم ضرورت است

عصر اعتبار- وزیر اطلاعات،صبح امروز در همایش سراسری مدیران و روسای مراکز حراست‌های کشور که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد از مجموعه ‌حراست ها خواست به تقویت انگیزه در همه دستگاه ها، به ویژه دستگاه های اقتصادی و نظام بانکی توجه کنند.وی گفت: در شرایط پساتحریم ، باید قدرت تصمیم گیری و انگیزه فعالیت توام با آرامش به مسئولین و کارشناسان داده شود.

افزایش قدرت تصمیم گیری و انگیزه مدیران در پساتحریم ضرورت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با ارزشمند دانستن جایگاه حراست و تلاش این مجموعه برای سلامت دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: در مدیریت اقتصادی نباید به مباحث سیاسی دچار شویم چرا که به طور طبیعی حل یک مشکل اجتماعی و اقتصادی با راه‌کارهای اجتماعی و اقتصادی هزینه‌ی به مراتب  کمتر از راه‌کارهای سیاسی و امنیتی خواهد داشت.
    علوی انسجام در دولت با وجود حضور همه جناح‌ها در کابینه را مثال‌زدنی خواند و گفت: خوشبختانه هم‌افزایی خوبی در اعضای هیات دولت دیده می‌شود و لازم است این انسجام در رده‌های پایین‌تر نیز دیده شود؛ در شرایط حاضر موضوع فعالیت موسسات غیرمجاز‌ و بازار غیر متشکل پولی نیز نیازمند همکاری و انسجام سازمان‌ها با مجموعه‌های حراست و وزارت اطلاعات است  تا بتوان به نحو مطلوبی ساماندهی آنها  را به سرانجام رساند.
    وی با اشاره به لزوم محاسبه نفس و اعمال توسط خود انسان بر اساس روایت‌های اسلامی افزود: مجموعه‌های حراست باید اراده عیب‌زدایی از خود داشته باشند چرا که این مجموعه‌ها در دستگاه‌ها وظیفه عیب‌زدایی را دارند و اگر خدای ناکرده خود دچار لغزش و اشتباه شوند در تامین سلامت دستگاه‌ها دچار مشکل خواهند شد، وقتی یک مجموعه در تلاش است سلامت سازمانی را تامین کند در درجه اول خود  باید دارای سلامت کامل باشد.
    وزیر اطلاعات یکی از کارکردهای حراست در دستگاه‌ها را صیانت از مدیران و کارکنان دانست و با تاکید بر لزوم پیشگیری قبل از وقوع تخلفات‌، افزود: سیاست این وزارتخانه پیشگیری است، همواره  پیشگیری ارجح بر درمان و معالجه بوده است. بر این اساس وزارت اطلاعات نیز برخورد نرم را بر برخورد سخت مقدم می‌داند، به همین دلیل در مواردی که تخلف و خطایی مشاهده می‌شود حراست باید با اصل حفظ آبرو و شأن افراد دست یاری و حمایت به منظور کمک به فرد برای برون‌رفت از خطا و اشتباه را مدنظر داشته باشد.
    علوی با توصیه مجدد به حفظ شان و آبروی کارکنان از جانب مجموعه‌های حراست، افزود: حراست‌ها نباید براساس خوداجتهادی، اعمال ناشایست و خلاف موازین و قوانین را توجیه کنند زیرا ورود به خوداجتهادی موجب خسران به نظام و کشور خواهد شد.
    وزیر اطلاعات، کار اطلاعاتی و حراستی را کاری بسیار حساس و دشوار خواند و تصریح کرد: کار در این مجموعه‌ها باید با عشق و باور ایمانی باشد و زمانی نیز باورهای ایمانی متبلور خواهند شد که فضا آرام و باثبات باشد؛ البته نباید به بهانه ایجاد ثبات، انگیزه فعالیت از دستگاه‌ها سلب شود.
    وی افزود: بحث انگیزه در همه دستگاه‌ها، به‌ویژه دستگاه‌های اقتصادی و نظام بانکی مهم است چرا که در شرایط پساتحریم،  بایستی قدرت تصمیم‌گیری و انگیزه‌ فعالیت، توام با آرامش به مسئولین داده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو