عصر بازار

تعاونی‌هابخشودگی مالیاتی گرفتند

توافقات جدید تعاونگران با طیب‌نیا

عصر اعتبار- رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر انجام برخی مذاکرات با وزیر اقتصاد، از تفاهم برای بخشودگی جرائم عدم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در تعاونی‌های مصرف خبر داد.

توافقات جدید تعاونگران با طیب‌نیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی در خصوص موضوعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده گفت: در زمینه مالیات بر ارزش افزوده مشکلات بخش تعاون شامل 3 مورد است که نقص قانون، بحث اجرا و عدم فهم و شناخت تعاونی ها از قانون به عنوان مهم ترین مشکل را در بر می گیرد.

    رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اجرای سیستم مالیاتی جدید و ورود صندوق های مکانیزه دو اتفاق خوب نظام توزیع است، اظهارداشت: با ورود صندوق های مکانیزه به واحدهای فروش و همچنین اجرای سیستم مالیاتی جدید در کشور، می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در آینده در نظام توزیع باشیم.

    وی افزود: در بحث اجرا، اجرای همین قانون ناقص نیز موجب مشکلاتی شده و همچنین عدم شناخت تعاونگران از قانون نیز انتظارات بی موردی را از جانب تعاونی ها موجب شده است. عبدالهی بر اجرای عدالت مالیاتی تاکید کرد و بیان داشت: با ورود صندوق های مکانیزه به واحدهای صنفی، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

    عبدالهی گفت: نظام مالیاتی در کشور ما ممیز محور است. رئیس اتاق تعاون ایران به مذاکرات با طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات، در چند مورد به تفاهم رسیدیم که یکی از آنها این بود که تمام جرائم مربوط به عدم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در تعاونی های مصرف بخشوده شود.

    رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بخشی از اصناف در سازمان امور مالیاتی دارای شعب خاصی هستند و بخش تعاون نیز نیاز به حمایت دارد اعلام کرد: یکی دیگر از تفاهمات این بود که در سازمان امور مالیاتی در هر استان حوزه ای مربوط به بخش تعاون ایجاد شود.

    وی بیان داشت: یکی دیگر از تفاهمات ایجاد شده این بود که در شورای عالی مالیاتی که تاکنون عضوی از بخش تعاون نداشته است، نماینده ای از این بخش حضور داشته باشد. رئیس اتاق تعاون ایران همچنین به تفاهم در این زمینه که نماینده اتاق تعاون در شورای عالی بیمه حضور داشته باشد، اشاره کرد و گفت: با این تفاهمات بسیاری از مشکلات حل می شود.

    عبدالهی با اشاره به اینکه اصناف مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمی کنند و روش اجرای کار نیز دارای مشکل است، تاکید کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد اینکه از این به بعد چه اتفاقی می افتد. این مقام ارشد در بخش تعاون تاکید کرد: با ورود صندوق های مکانیزه به واحدهای فروش و همچنین اجرای سیستم مالیاتی جدید در کشور، می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در آینده در نظام توزیع باشیم و با ساز و کار جدید مفاسدی نخواهد بود. باید کمیته ای 5 یا 6 نفره از روسای اتحادیه ها تشکیل شود تا در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده مباحث را برای ارائه در مجلس جمع بندی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی