عصر بازار

پیش بینی بانک جی پی مورگان از قیمت طلا

عصر اعتبار- موسسه مالی جی پی مورگان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را کاهش داده است.

پیش بینی بانک جی پی مورگان از قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، موسسه جی پی مورگان اعلام کرد که قیمت طلا تا پایان سال 2016 میلادی تحت فشار ناشی از کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش دلار قرار خواهد داشت.
    بر اساس این گزارش موسسه جی پی مورگان پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید و این رقم به طور میانگین در سال 2016 میلادی نیز به 1040 دلار می رسد.
    این گزارش افزود: نگرانی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا در نشست های آتی فدرال رزرو و همچنین کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش دلار آمریکا فشارهای زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.
    گرچه احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر تا حدی کاهش یافته ولی این احتمال تا پایان امسال همچنان بالا است. به اعتقاد تحلیلگران این موسسه مالی، هرگونه افزایش تقاضا در بازار جهانی طلا در ماه های آینده کوتاه و موقتی خواهد بود.
    تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز با افزایش چندانی روبرو نشده است. علی رغم نگرانی های موجود نسبت به اوضاع اقتصادی چین و اقدام پکن در کاهش ارزش یوان در برابر دلار، تقاضای طلای این کشور افزایش چندانی نداشته است.
    موسسه جی پی مورگان افزود: اگر قیمت جهانی طلا به زیر 1100 دلار کاهش یابد، بیش از 25 درصد تولید طلای جهان با زیان و ضرر همراه خواهد شد.
    گزارش سایت طلا می افزاید، بر اساس اعلام موسسه متال فوکوس نیز در صورت کاهش قیمت طلا به کمتر از 1100 دلار طی 12 ماه آینده بیش از 75 تن از تولید جهانی طلا کاسته خواهد شد.
    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سرمایه گذاران در بازارهای بین المللی به شدت نگران ادامه روند نزولی قیمت طلا هستند و به همین علت تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در چنین شرایطی ندارند.
    از سوی دیگر نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی هفته های اخیر می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر داشته باشد. فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است.
    به نظر می رسد انتشار گزارش امروز وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو در نشست 16 و 17 سپتامبر خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی