عصر بازار

تور گردشگری به هندوستان چقدر هزینه می‌برد؟

عصر اعتبار- برای سفر کردن به هندوستان و همراهی با تورهای گردشگری این کشور، باید از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا هفت میلیون و ۱۹۰ هزار تومان هزینه کرد.

تور گردشگری به هندوستان چقدر هزینه می‌برد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هندوستان کشوری در جنوب آسیاست که پایتخت آن دهلی‌نو است؛ هند از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه ‌است.

    شهرهای دیدنی هندوستان
    دهلی: دهلی یکی از قدیمی‌ترین نواحی مسکونی جهان و پایتخت کشور هندوستان است؛ دهلی‌نو در اصل منطقه‌ای شهری درون کلان‌شهر دهلی است.

    آگره: آگره یا آگرا سومین شهر بزرگ در ایالت اوتار پرادش در کشور هند است. این شهر درکنار رودخانه یامونا (جمنا) قرار گرفته و از دهلی پایتخت هند، با ماشین تنها دو ساعت و نیم، با قطار چهار ساعت و با هواپیما 30 دقیقه فاصله دارد.

    جیپور: جیپور که به شهر صورتی معروف است، از شهرهای تاریخی هندوستان و مرکز ایالت راجستان است. این شهر توسط فرمانروای آمبر بنیاد شد و نخستین شهر دارای طرح شهری در هندوستان است.

    شهر جیپور در شمال غربی کشور هند است و از نقاط دیدنی آن می‌توان از دژهای ناهارگر و جایگر و همچنین کاخ هوامحل و رصدخانه قدیمی یا مجموعه اخترشناختی جانتار مانتار نام برد.

    بمبئی: شهر بمبئی بزرگترین بندر هند در ساحل غربی این کشور است. این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات مالی، بازرگانی و صنعت کشتی‌سازی هند به شمار می‌رود.

    گوا: نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است؛ طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد؛ وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند.

    جاذبه‌های گردشگری
    تاج‌محل: تاج محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در 200‌کیلومتری جنوب دهلی‌نو پایتخت هند واقع شده ‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

    جانتار مانتار: یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی هندوستان که در نگاه اول نظر هر بینده‌ای را به خود جذب می‌کند مجموعه آلمان‌های معمارانه جانتار مانتار است که درکنار هم یک رصد‌خانه بسیار زیبا را تشکیل می‌دهند، این مجموعه که درشهر جیپور قرارگرفته و یکی از جالب‌ترین رصدخانه‌های نجوم است.

    از دیگر جاذبه‌های گردشگری هندوستان می‌توان به قلعه قرمز در آگرا، دروازه هند، منار قطب، معبد آکشاردام، رودخانه ماندوی و... اشاره کرد.

    پرستشگاه ماهابودی در بیهار هند نیز از شگفت‌انگیزترین معابد بودایی جهان به شمار می‌رود.

    به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آمارهای انجام شده، کشور هند دارای رتبه چهارم گردشگری در منطقه آسیا پاسفیک است.

    طول پرواز از تهران تا دهلی و بمبئی حدود پنج ساعت است و ساعت دهلی و بمبئی حدود یک ساعت از تهران جلوتر هستند؛ واحد پول هندوستان روپیه است.

    برای سفر کردن به هندوستان و همراهی با تورهای گردشگری این کشور، باید از یک میلیون و 820 هزار تومان تا هفت میلیون و 190 هزار تومان هزینه کرد. 

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی