عصر بازار

۱۵۰ میلیون دلار "بیمه سرمایه" المپیک ۲۰۲۴

عصر اعتبار- شورای شهر لس آنجلس، اطلاعاتی را درباره برنامه مالی برای میزبانی منتشر کرد که طبق آن هزینه بیمه سرمایه این بازی ها حدود ۱۵۰ میلیون دلار است.

۱۵۰ میلیون دلار "بیمه سرمایه" المپیک ۲۰۲۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، برای تحت پوشش قرار گرفتن شرکت ها و تجاری که قصد سرمایه گذاری در بازهای المپیک و پارالمپیک 2024 را دارند حداقل 150 میلیون دلار هزینه می شود.
    به نقل از بیزینس تایمز، شورای شهر لس آنجلس، اطلاعاتی را درباره برنامه مالی برای میزبانی منتشر کرد که طبق آن هزینه بیمه سرمایه این بازی ها حدود 150 میلیون دلار است.

    این اطلاعات نشان می ‌دهد که بودجه پیشنهادی برای این میزبانی 4.1 میلیارد دلار است که 703 میلیون دلار آن برای ساخت و تهیه امکانات جدید استفاده خواهد شد. مقداری از هزینه ‌های اصلی نیز از طرف بخش خصوصی تامین خواهد شد. یکی از بزرگترین هزینه‌ ها ساخت دهکده المپیک است که قرار است در کنار رودخانه لس آنجلس ساخته شود. هزینه مربوط به ساخت این دهکده 75 میلیون دلار ارزیابی شده است.

    شهرهای پاریس، هامبورگ و رم تاکنون برای میزبانی المپیک 2024 نامزد شده‌ اند. انتظار می ‌رود که شهرهای بوداپست، استانبول، دوحه و باکو نیز به این انتخابات بپیوندد. این شهرها باید تا پانزدهم سپتامبر به صورت رسمی نامزدی خود را اعلام کنند. کمیته بین المللی برگزاری این بازی ها (IOC) در سال 2017 میزبان المپیک 2024 را انتخاب خواهد کرد. این دوره از مسابقات در ظرف مدت دو هفته و با حضور 12 هزار ورزشکار برگزار خواهد شد. تا کنون 10 شهر از میزبانی این مسابقات انصراف داده ‌اند که 6 مورد آن ‌ها از ایالات متحده بودند.

    برآورد شده است که حدود 400 میلیون دلار برای هزینه ‌های پیش‌بینی نشد و 150 میلیون دلار برای بیمه سرمایه باقی می‌ ماند. مسئولان معتقدند که حدود 161 میلیون دلار نیز بیشتر از هزینه برآورده شده تامین خواهد شد. این کمیته یک و نیم میلیارد دلار، اسپانسرها 1.4 میلیارد دلار و فروش بلیت 1.1 میلیارد دلار پول تامین خواهد کرد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز 500 میلیون دلار و دانشگاه لس آنجلس 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

    "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه و "آن هیدالگو" شهردار پاریس که پیش از این نسبت به هزینه‌های میزبانی المپیک دچار شک و تردید بودند، از میزبانی پاریس برای برگزاری این بازی ‌ها حمایت کردند.

    شهردار پاریس درباره میزبانی این شهر گفت: این یک تصمیم تاریخی است که می‌تواند اتفاقی مهم را برای جامعه ما رقم بزند. ما در حال حاضر به جنبش المپیک متعهد هستیم.

    معاون شهردار پاریس نیز معتقد است که نامزدی میزبانی المپیک حدود 60 میلیون یورو برای پاریس هزینه خواهد داشت. پاریس آخرین بار در سال 1924 میزبان المپیک شده و در سال ‌های 1992، 2008 و 2012 نامزد میزبانی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی