عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

اموال مازاد نداریم

بانک قرض‌الحسنه امسال بورسی می‌شود

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک اموال مازاد ندارد، گفت: این بانک طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال به صورت سهامی عام وارد بورس می‌شود.

اموال مازاد نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امروز در نشست خبری در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی اظهار داشت: این بانک 105 درصد منابع خود را تسهیلات داده و مجموع تسهیلات پرداختی از شهریور 93 تا شهریور 94 بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال بوده است.

    دولتی با اشاره به منابع و مصارف بانک افزود: کل منابع در سال 92 ، 24 هزار و 744 میلیارد ریال بوده و سال 93 به 35 هزار و 632 میلیارد ریال رسیده که 44 درصد رشد دارد. همچنین کل تسهیلات پرداختی سال 93، 34 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 92 بالغ بر 7 درصد رشد دارد.

    مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 10 سهامدار عمده دارد که بانکهای مختلف هستند و موضوع فعالیت آن عملیات بانکی در قالب عقد قرض‌الحسنه است.

    وی با تاکید بر اینکه این بانک اموال مازاد ندارد، گفت: در مرداد 94 نسبت به مطالبات معوق 1.42 درصد است.

    دولتی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده برای ورود این بانک به بازار بورس خبرداد و گفت: این بانک باید به صورت سهامی عام باشد و اکنون سهامی خاص است و همچنین بحث سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال بوده که شروع به فعالیت کرده است و یکی از موارد همین موضوع بوده و قید 15 هزار میلیارد ریال منوط به 8 هزار و 200 میلیارد سهامداران تعبیه شده است و در مجمع امسال مصوب شد، نسبت به تکمیل سرمایه اقدام شود.

    دولتی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعطایی به زندان‌ها یادآور شد: 170 میلیارد ریال به 1755 نفر پرداخت شده است که این موضوع نشان می‌دهد، نرخ بازگشت به زندان‌ها با دادن تسهیلات کاهش یافته است.

    وی ادامه داد: تسهیلات اعطایی ازدواج نیز 870 میلیارد ریال به 29 هزار نفر پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی