عصر بازار

گروه G۲۰ با کاهش عمدی ارزش پول کشورها مخالفت کرد

عصر اعتبار- اخیرا چین ارزش یوان در برابر دلار را کاهش داد تا میزان صادرات را افزایش دهد، گروه G۲۰ ضمن مخالفت با کاهش عمدی ارزش پول کشورها این اقدام را به ضرر کشورهای دیگر عنوان کرد.

گروه G۲۰ با کاهش عمدی ارزش پول کشورها مخالفت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وال‌استریت، گروه G20 که در اجلاس دو روزه 4 و 5 سپتامبر در ترکیه مسائل اقتصادی مهم جهان به ویژه افت اقتصاد اخیر چین و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا را بررسی می‌کرد با رقابت کشورها با کاهش ارزش پول برای افزایش صادرات مخالفت کرد.

    بر اساس این گزارش بعد از اینکه در هفته‌های گذشته چین کاهش رشد اقتصادی را تجربه کرد مسئولان این کشور با اعمال سیاست مالی جدید و کاهش ارزش یوان در برابر دلار به نوعی خواست تا میزان صادرات این کشور را تقویت کند.

    بر اساس این گزارش ارزش پول یوان به بیشترین کاهش 21 سال اخیر رسید و این مسئله باعث کاهش نرخ تبادل در اقتصادهای نوظهور شد و میزان صادرات این کشورها را کاهش داد.

    جورج اسبورن وزیر اقتصاد انگلیس گفت: رؤسای اقتصادی کشورهای گروه G20 به طور گسترده‌ای با لزوم اصلاحات ساختاری برای مقابله با سیاست مالی ضعیف برخی کشورها موافقت کردند.

    همچنین بر اساس گزارش وال‌ستریت رقابت برای کاهش ارزش پول کشورها برای تقویت رشد اقتصادی و صادرات تهدیدی برای دیگر کشورها خواهد بود.

    بر اساس این گزارش به دنبال کاهش عمدی ارزش پول یوان از سوی کشور چین مقامات آمریکایی به این مسئله واکنش نشان دادند.

    استیون فوربس ،تحلیل گر اقتصادی آمریکایی،در مقاله‌ای که در نشریه فوربس انتشار یافت نوشت اوضاع فعلی شکستی معنوی را در ذهن تداعی می‌کند، شکستی که رشد اقتصادی را به خطر می‌اندازد و تحولاتی سیاسی را در جهان به وجود می‌آورد.

    فوربس نوشت اوضاع فعلی و چشم انداز آن می‌تواند ناشی از چند عامل باشد. سیاست چین در باره یوان یک کاهش متداول ارزش پول نیست. این مسئله بیش از همه واکنشی است به افزایش اخیر ارزش دلار.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی