عصر بازار

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان مطرح کرد

پیشنهادی برای رونق مسکن

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که بخش‌های مسکن و اقتصاد کلان، متاثر از یکدیگر عمل می کنند پیش‌بینی کرد که در صورت افزایش قدرت خرید مردم و نیز کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، شاهد رونق بخش مسکن طی یک سال آینده باشیم.

پیشنهادی برای رونق مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ایرج رهبر اظهار کرد: بخش‌های مسکن و اقتصاد کلان لازم و ملزوم یکدیگر هستند و روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

    وی با اشاره به صحبت وزیر اقتصاد مبنی بر این‌که خروج اقتصاد از رکود توسط دو بخش پیشران مهم یعنی مسکن و صادرات امکان پذیر است، گفت: با این صحبت موافقم؛ چرا که 35 تا 40 درصد اقتصاد کشور روی بخش مسکن می چرخد. این بخش شاخه‌های زیادی دارد که اگر به رونق بیفتد می‌تواند تولیدات دیگر را به تحرک وادارد.

    رییس سابق کانون سراسری انبوه‌سازان تهران ادامه داد: از سوی دیگر سوالی که پیش می‌آید این است که اقتصاد کشورهایی مثل آلمان که دچار رشد منفی جمعیت است و در آن‌جا تقاضای چندانی برای مسکن در آن‌جا وجود ندارد چگونه می‌چرخد؟ با تحلیل دو فرضیه بالا به این نتیجه می‌رسیم که نباید برای اقتصاد کلان و بخش مسکن تقدم و تاخری قائل شد. مسکن نیاز به منابع مالی اقتصاد کلان دارد. اقتصاد کلان هم برای چرخش تولید و صنعت نیاز به بخش مسکن دارد.

    رهبر به رکود فعلی بخش مسکن اشاره و پیش‌بینی کرد: با توجه به نیاز بالای کشور به مسکن، علت اصلی رکود فعلی به پایین بودن قدرت خرید مردم برمی‌گردد. لذا اگر بتوان در دو حوزه افزایش قدرت خرید مردم و کاهش هزینه‌های تولید مسکن اقدامات جدی انجام داد می‌توان امیدوار بود که بخش مسکن در یک سال آینده از رکود خارج شود.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت، کمبود مسکن و نیاز به بازسازی بافت‌های فرسوده، سالیانه به حدود 1.2 تا 1.5 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم. این یعنی می‌توان از بخش مسکن برای رونق اقتصادی کشور بهره گرفت.

    عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به حذف هزینه‌های زمین و ارایه تسهیلات توسط مسکن مهر گفت: مسکن مهر موفق به حذف هزینه‌های زمین شد. از سوی دیگر با ارایه تسهیلات، قدرت خرید را بالا برد. حالا این‌که می‌گویند مسکن مهر دارای اشکالاتی همچون ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی شد باید بررسی شود تا اشکالات آن را برطرف کرد، نه این که کل مسکن مهر را کنار گذاشت.

    رهبر با طرح این سوال که چطور مسکن مهر ایراد دارد اما مسکن اجتماعی بدون اشکال است؟ گفت: سیاست مسکن اجتماعی هم به عنوان مسکن حمایتی تقریبا مشابه مسکن مهر است. حال چطور مسکن مهر باعث افزایش پایه پولی شد ولی مسکن اجتماعی دچار آن مشکلات نمی‌شود؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو