عصر بازار

استقبال بانک حکمت ایرانیان از اعتبارسنجی سنجش صلاحیت و اعتبار مشتریان

عصر اعتبار- چگونگی همکاری های کانون مشاوران سرمایه گذاری و اعتباری با بانک حکمت ایرانیان و گسترش تعامل دو نهاد در جهت استفاده از خدمات مشاوران عضو کانون در مطالعات امکان سنجی و نظارت بر اجرای طرح ها ، میان مسئولان کانون و بانک حکمت ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت.

استقبال بانک حکمت ایرانیان از اعتبارسنجی سنجش صلاحیت و اعتبار مشتریان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر عباس عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان، در ابتدای این نشست راهبرد بانک حکمت ایرانیان را اعتبار سنجی سنجش صلاحیت و اعتبار مشتریان و مطالعات بازار برای طرح های تولیدی اعلام کرد و تصریح کرد : همین راهبرد سبب شده است که امروز میزان معوقات این بانک کمتر از 2 درصد باشد.

    رییس شورای عالی کانون نیز با تأکید بر دیدگاه های مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان افزود : نظر دکتر عسکرزاده از جنس واقعیتی است که متأسفانه برخی از بانک ها در فرآیند تصمیم گیری های مقطعی لزوم انجام مطالعات امکان سنجی توسط یک مشاور ذی صلاح را به فراموشی سپرده اند و امروز با تکیه بر اظهارات شما می توان خرسند بود که خدمات عرضه شده توسط مشاوران عضو کانون، به درستی در این بانک خواهان دارد، زیرا هر دو موضوع مطالعات بازار و اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات جزئی از مجموعه خدمات مشاوران به سیستم بانکی و سرمایه گذاران است.

    وی با اشاره به اِعمال نظام نظارتیِ صحیح بر عملکرد مشاوران عضو کانون افزود: در کانون به فراخور یک عمل حرفه ای، نظام نظارتی و راستی آزمایی بطور دقیق در حال پالایش و روزآمد شدن است.

    خانم سادات گوشه با ذکر این واقعیت که خدمات امروز کانون فقط بخش کوچکی از توانمندی بالقوه این مجموعه انسانی متخصص است، ابراز امیدواری کرد در آینده فضای گسترده تری برای ارائه خدمات مشاوران عضو کانون فراهم شود و همکاری های بانک حکمت ایرانیان که بانکی جوان، روزآمد و متناسب با نیازهای روز اقتصاد کشور است، با نهادی مانند کانون که با هدف سامان دهی امور مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری ایجاد شده، روز به روز وسیع تر و عمیق تر شود.

    در ادامه این نشست قادر سلیمانی مدیر بازاریابی بانک حکمت ایرانیان نیز  مزیت کانون را اعمال نظارت کافی در تمام مراحل مطالعات و نظارت مشاوران عضو دانست و خاطرنشان ساخت : همین اعتماد به سلامت فرآیند در کانون شرایطی را فراهم می کند تا تعامل دو سویه به تبادل اطلاعات مثبت و سازنده منجر شود.

    بر اساس این گزارش ، در بخشی از این نشست دبیرکل کانون مشاوران سرمایه گذاری و اعتباری به تاریخچه ایجاد، اهداف و مأموریت های این کانون پرداخت و با اشاره به حدود 300 شرکت عضو کانون که نزدیک به 200 شرکت از آن در 3  و 9 رده رتبه بندی شده و یک نیروی انسانی متخصص با ظرفیت نزدیک به 5000 نفری را در بدنه خود گرد آورده اند، افزود : در حالی که رکود حاکم بر کشور در چند سال گذشته شرایط را برای ادامه فعالیت برخی از شرکت های مشاور دشوار کرده، امیدواریم در فضای تازه اقتصادی که امیدها را برای گشایش های بیشتر شکوفا کرده است سیستم بانکی به اهمیت استفاده از خدمات مشاوران در صیانت از سرمایه خود بیش از پیش واقف شود.

    علیرضا کریم زاده در بخش دیگر از سخنان خود به معرفی پایگاه اطلاع رسانی کانون و زیر سامانه های آن پرداخت و استفاده از اطلاعات سامانه های جستجوی مشاور مناسب، ثبت قراردادها و نظام کنترلی مجوز کار همزمان برای شرکت های عضو با هدف حفظ کیفیت لازم در گزارش ها را، توصیه کرد.

    مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان نیز ضمن اعلام آمادگی این بانک برای تعامل با کانون و فراهم سازی امکان پیوند فهرست اعضای رتبه بندی شده کانون در تارنمای بانک، با تأکید بر اهمیت گردش اطلاعات در نظام بانکی، اظهار داشت : با توجه به بخشنامه مشترک بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که کانون را به عنوان ناظر اجرای طرح ها می شناسد ما نیز از سنجش صلاحیت متقاضیان توسط مشاوران عضو کانون استقبال خواهیم کرد.
    آقای دکتر عسکرزاده با توجه به اهمیت شناخت بانک نسبت به کیفیت خدمات مشاوران، پیشنهاد کرد کانون با طراحی نرم افزاری، به این مهم اقدام کند.

    در پایان این نشست خانم سادات گوشه نیز با اشاره به بخشنامه مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی که کلیه بانک ها را در صورت استفاده از مشاور، موظف به استفاده از خدمات مشاوران عضو کانون در بررسی طرح های توجیهی و نظارت بر طرح ها در مواردی ساخته است، افزود: از آنجا که معمولاً سهم تسهیلات بانکی در مجموع سرمایه گذاری طرح ها بیش از آورده سرمایه گذار است لذا ریسک بانک نیز به همان نسبت بیشتر است که به این ترتیب، برون سپاری کار مطالعات امکان سنجی و نظارت بر طرح ها توسط بانک ها، امری حساس و پر اهمیت است که کانون با شرکت های مشاور باصلاحیت خود در خدمت سیستم بانکی است.

    رییس شورای عالی کانون همچنین از مسئولان بانک حکمت ایرانیان برای آشنایی با جزئیات فرآیندها و ضوابط کانون در پذیرش، نظارت، رتبه بندی و آموزش مشاوران عضو این نهاد، دعوت کرد از کانون و سامانه های آن دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی