عصر بازار

پیک‌موتوری شدن هم سفته تا ۳۰ میلیون تومانی می‌خواهد

پیک موتوری‌ها چقدر درآمد دارند؟

عصر اعتبار- پیک‌های موتوری چقدر درآمد دارند و برای استخدام در هر شرکت یا نهادی چه شرایطی برای آنها در نظر می‌گیرند؟

پیک موتوری‌ها چقدر درآمد دارند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، پیک موتوری یکی از شغل‌های پرخطری است که به گفته خودشان بیشتر این افراد تحت پوشش بیمه نیستند و داشتن گواهی‌نامه موتورسیکلت و دو تا 30 میلیون تومان سفته جهت ضمانت از جمله مدارکی است که افراد شاغل در این عرصه باید داشته باشند.

    مدیر یک رستوران در منطقه شش تهران گفت: به پیک موتوری که در این رستوران جهت پخش غذا استخدام شده است، 650 هزار تومان حقوق ماهانه پرداخت می‌شود و ساعت کاری این رستوران از 11صبح تا 16 بعد از ظهر است.

    مدیر یک رستوران دیگر در تجریش گفت: ساعت کاری این رستوران از 11 صبح تا 12 شب بوده و حقوق ثابت در نظر گرفته شده برای پیک موتوری یک میلیون و 200 هزار تومان است و علاوه بر این کرایه راه‌های مختلف به وی تعلق می‌گیرد که دریافتی ماهانه او به یک میلیون 800 هزار تومان در ماه می‌رسد. همچنین صبحانه، نهار، شام و جای خواب نیز برای او در نظر گرفته شده است.

    مدیر یک شرکت تولیدی نیز گفت: ساعت کاری این شرکت از 9 صبح تا 17 عصر است و برای پیک موتوری این شرکت حقوق 800 هزار تومان همراه با بیمه در نظر گرفته است و 30 میلیون تومان سفته نیز به عنوان ضمانت باید به شرکت تحویل دهد، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم نیز از جمله شرایط استخدام این شرکت است.

    مدیر یک موسسه خیریه گفت: برای کارمند پیک موتوری که جهت خالی کردن صندوق‌های این موسسه استخدام شده است یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق پرداخت می‌شود، این در حالی است که از مزایای بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، حق سوخت و کارانه نیز برخوردار است و دو میلیون تومان سفته و یک ضامن معتبر نیز باید به موسسه معرفی کند. خالی کردن روزانه 40 صندوق این موسسه الزامی است.

    در همین مورد مسئول یکی از پیک موتوری‌های به نام تهران می‌گوید که به موتور سواران خود 25 درصد کمیسیون پرداخت می‌کند و سه میلیون تومان سفته همراه با یکی از مدارک شناسایی جهت ضمانت دریافت می‌کند، این در حالی است که هر موتورسوار، به طور میانگین روزانه 100 هزار تومان درآمد خواهند داشت.

    به گفته مسئول یک شرکت بازرگانی همچنین برای موتور سواران این شرکت یک میلیون و 400 هزار تومان حقوق در نظر گرفته شده است و از مزایای بیمه نیز برخوردار هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی