عصر بازار

فرایند همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه در آنکارا بررسی شد

عصر اعتبار- فرایند همکاریهای اقتصادی - تجاری ایران و ترکیه در دیدار روز دوشنبه علی رضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد این کشور بحث و بررسی شد.

فرایند همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه در آنکارا بررسی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این دیدار که حمید زادبوم رایزن بازرگانی سفارت ایران و مقامات وزارت اقتصاد ترکیه نیز حضور داشتند، سفیر ایران رشد صادرات ترکیه به ایران در هفت ماه نخست سال جاری میلادی را در حالیکه کل صادرات ترکیه روبه کاهش می باشد، نشانه ای از تلاشهای بخش خصوصی ترکیه برای پویایی در بازار ایران ارزیابی کرد.
    وی گفت: ادامه این تلاشها در دوران پساتحریم، با توجه به آشنایی شرکتهای ترکیه از بازار ایران و ارتباط با شرکتهای ایرانی، می تواند به توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور کمک کند.
    سفیر ایران در همین حال با اشاره به فرایند اجرایی موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور، خواهان رفع موانع حمایتی بر سر راه صادرات شیشه و پلی اتیلن ایران به ترکیه شد.
    وزیر اقتصاد ترکیه نیز با اشاره به مشترکات تهران و آنکارا، گفت: دو کشور همسایه جایگزینی برای یکدیگر ندارند و همکاری و همراهی این دو کشور می تواند دستاوردهای بسیار ارزنده ای در راستای منافع ملی و منطقه ای آنها داشته باشد.
    نهاد زیبکچی با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور، افزود: این موافقتنامه، می تواند راهگشای گذار به نظام تجارت آزاد بین دو کشور باشد و می خواهیم این موضوع در دستور کار مذاکرات سران دو کشور قرار گیرد.
    زیبکچی با اشاره به وقفه ای که به دلیل انتخابات ترکیه در دیدارهای رسمی دو کشور ایجاد شده بر دعوت خود از وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران برای سفر آنکارا تاکید کرد.
    وی افزود: توافقات مربوط به تکمیل فهرست کالاهای مشمول تجارت ترجیحی و تقویت مناسبات بخش های خصوصی دو کشور و سایر ابعاد مربوط به تجارت از جمله حمل و نقل ، سرمایه گذاری و بانک در دستور کار روابط قرار دارد.
    زیبکچی در ادامه خواستار همکاری بیشتر بین شرکتهای ترک و ایرانی در زمینه سرمایه گذاریهای مشترک در کشورهای ثالث شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو