عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

ارائه تسهیلات به طرح های مشارکتی در مناطق مرزی با سود صفر درصد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه سود تسهیلات طرح های مشارکتی ۰ درصد است و در حوزه انفرادی این سود ۷درصد است گفت:سقف پرداخت تسهیلات متناسب با ارزش طرح و معادل ۲۰ درصد آورده متقاضیان است.

ارائه تسهیلات به طرح های مشارکتی در مناطق مرزی با سود صفر درصد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اصغر نورالله زاده  با اشاره به نشست انعقاد تفاهمنامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به تشریح جزئیات این تفاهم نامه پرداخت.
    وی اظهار داشت: 80درصد اعتبارات این بخش به طرح های مشارکتی و 20 درصد سهمیه طرح های انفرادی و غیر مشارکتی خواهد بود که در بخش مشارکتی تسهیلات به روستاهای دارای 200 خانوار با نرخ سود 3 درصد پرداخت خواهد شد ودر طرح های غیر مشارکتی نیز کارفرمایان می‌توانند این تسهیلات را با نرخ سود 10 درصد دریافت نمایند.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به طرح های ویژه برای مناطق مرزی اظهار داشت: سود تسهیلات طرح های مشارکتی صفر درصد خواهد بود ودر حوزه انفرادی نیز تنها 7 درصد سود در نظر گرفته شده است.
    وی در خصوص نحوه مشارکت ساکنین روستا در این طرح عنوان کرد:ساکنین روستا سهامدار شرکت و شخصیت حقوقی ایجاد شده خواهند بود. به عنوان نمونه در شرکت نساجی که در یکی از روستاهای استان اصفهان به این روش در حال فعالیت است. 50 درصد از سهام شرکت متعلق به ساکنین همین روستایی است که شاغل در مجموعه است.
    نورالله زاده در خصوص سقف پرداخت این تسهیلات گفت: سقف پرداخت تسهیلات متناسب با ارزش طرح و معادل 20 درصد آورده متقاضیان است. روستائیان می‌توانند آورده خود را از حساب یارانه و یا هر منبع دیگری به صورت قسطی و یک جا پرداخت کنند. هدف عمده این طرح در بخش فرآوری محصولات کشاورزی است که تکمیل کننده زنجیره تولید در بخش کشاورزی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی