عصر بازار

رقم مالیات صنایع و مصنوعات فلزی اعلام شد

عصر اعتبار- متوسط سرانه مالیات قطعی صنایع، مصنوعات فلزی و فعالیت‌های وابسته بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ حدود ۴۶۰ هزار تومان بوده که این رقم نزدیک به ۲۳۰ هزار تومان از همین متوسط سرانه مالیاتی در بخش حقوق کارکنان بخش دولتی و همچنین کل اصناف کمتر است.

رقم مالیات صنایع و مصنوعات فلزی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میانگین سرانه مالیات ابرازی صنف صنایع، مصنوعات فلزی و فعالیت‌های وابسته طی دوره 1388 تا 1391 حدود 124 هزار تومان بوده که طی این مدت رشدی 12 درصدی را تجربه کرده است.

    ارقام در این صنف در مقایسه با ارقام متناظر برای کل اصناف هم به لحاظ میزان و هم به لحاظ رشد کمتر است به این صورت که متوسط سرانه مالیات ابرازی در کل اصناف حدود 250 هزار تومان و میزان رشد آن طی این سال‌ها 22.6 درصدبوده است.

    طبق اعلام وزارت اقتصاد، طی دوره مذکور متوسط و رشد سرانه مالیات تشخیصی این صنف به ترتیب 742 هزار تومان و 16.8 درصد بوده که این ارقام نیز در مقایسه با متوسط کل اصناف کشور که متوسط مالیات تشخیصی و رشد آن به ترتیب کمتر از یک میلیون تومان و 24.9 درصد بود نیز پایین‌تر است.

    در نهایت در دوره چهار ساله مذکور متوسط سرانه مالیات قطعی صنایع، مصنوعات فلزی و فعالیت‌های وابسته حدود 460 هزار تومان بوده است که این رقم در مقایسه با متوسط سرانه مالیات قطعی کل اصناف و سرانه مالیات حقوق کارکنان بخش دولتیکه به ترتیب 680 هزار و 686 هزار تومان بوده کمتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی