عصر بازار

عملکرد بهتر از انتظار اقتصاد ژاپن در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۵

عصر اعتبار- داده‌های اعلامی از سوی دفتر دولت ژاپن نشان می‌دهد، اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵، کمتر از انتظارات پیشین کوچک شده است.

عملکرد بهتر از انتظار اقتصاد ژاپن در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، داده‌های آماری رسمی دولت ژاپن از اقتصاد این کشور نشان می‌دهد، با وجود کاهش بیش از انتظار سرمایه‌گذاری، اقتصاد ژاپن در سه‌ماهه دوم سال‌جاری (2015) کمتر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، کوچک شده است.

    خبرگزاری رویترز گزارش داد: تحلیلگران انتظار دارند، احیای رشد اقتصادی جولای تا سپتامبر تحت تاثیرکاهش جدی تولید کارخانجات در ماه جولای و همین‌طور کندی اقتصاد چین که منجر به تیره و تار شدن چشم‌انداز صادرات ژاپن شده، ضعیف شود.

    «جونیچی ماکینو» اقتصاددان ارشد موسسه SMBC Nikko می‌گوید: با کندی صادرات خودرو و لوازم برقی، قدرت تولیدی کارخانجات در ماه‌های جولای تا سپتامبر تقلیل می‌یابد. وی افزود: اگر هزینه مصرف‌کننده افزایش نیابد، دولت ممکن است برای حمایت از رشد اقتصاد، ناچار به تدوین بودجه متمم شود.

    داده‌های آماری اعلام شده ازسوی دفتر دولت ژاپن نشان می‌دهد سومین اقتصاد قدرتمند جهان، در سه‌ماهه منتهی به ژوئن، به‌طور میانگین، تنها 1.2 درصد تحلیل رفته که این رقم کمتر از ارزیابی‌های اولیه یعنی انقباض 1.6 درصدی بوده است.

    میزان هزینه‌های سرمایه‌ای نسبت به سه‌ماهه گذشته 0.9 درصد کاهش یافته که این رقم از افت 0.1 درصدی سه‌ماهه نخست سال بسیار بیشتر است و چشم‌انداز آینده رشد اقتصادی سومین اقتصاد قدرتمند جهان را تیره‌وتار می‌کند. بااین‌حال، ضعف سرمایه‌گذاری، با افزایش موجودی کالاها که منجر به رشد اقتصادی شده، خنثی شده است. میزان موجودی کالاها، 0.3 درصد به رشد اقتصادی ژاپن افزوده که این میزان بالاتر از 0.1 درصد در سه‌ماهه نخست است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی