عصر بازار

یک کارشناس بازار سرمایه:

۶۴هزار واحد کفِ شاخص بورس است

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کم بودن حجم و ارزش معاملات، عدم حمایت و اقدام عملی دولت از بورس، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها و نیز رکود حاکم بر اقتصاد، سودآوری بنگاهها را تحت تاثیر قرار داده و مانع ورود نقدینگی جدید به بورس شده است.

۶۴هزار واحد کفِ شاخص بورس است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدمهدی امینی گفت: بنظر می رسد ارتفاع 64 هزار واحد کف مقاومتی محکمی برای نماگر بازار باشد، چرا که در چند روز گذشته در این نقطه تعادل پیدا کرده است.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلیل این اتفاق اذعان داشت: با توجه به این که رفته رفته به زمان برررسی برجام در کنگره آمریکا نزدیک می شویم موجی از خوش بینی در معامله گران بازار در حال شکل گرفتن است. بعلاوه این که نباید فراموش کنیم که قیمتهای کنونی در بورس تا حدودی به پایین ترین سطح خود رسیده اند و معامله گران راضی به فروش در این قیمتها نیستند.
    وی گفت: از سوی دیگر نیز با توجه به جذابیت قیمت سهام در بازار، معامله گران حقوقی قدری فعال شده اند و نسبت به خرید سهام در این قیمتها اقدام می کنند که خود دلیل بر تعادل شاخص و قیمت سهام در این روزهای بازار است.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از نکات مورد توجه در شرایط کنونی بازار این است که معاملات از حجم و ارزش بالایی برخوردار نیست و دولت نیز اقدام عملی برای حمایت از بازار انجام نمی دهد و از همه مهمتر اقتصاد رکودی موجب شده تا سودآوری بنگاها تحت تاثیر قرار گیرد، بنابراین نباید انتظار ورود نقدینگی جدید به بورس و رونق معاملات را داشت.
    وی تصریح کرد: از سوی دیگر موضوع کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها، کسری بودجه را در کشور به همراه دارد که این موضوع چشم‌انداز صنایع و بنگاهها را تا حدی تحت تاثیر قرار داده و بر روند کلی بازار سهام نیز سایه انداخته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی