عصر بازار

نوبخت خبر داد

آغاز جلسات جدید اقتصاد مقاومتی از فردا با ریاست جهانگیری

عصر اعتبار- سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نخستین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی پس از رهنمودهای رهبرانقلاب در دیدار با هیئت دولت ، فردا با هدف بازطراحی این ستاد برگزار خواهد شد ، گفت: در جلسه قبل هیئت دولت مسئولیت این ستاد به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سپرده شد

آغاز جلسات جدید اقتصاد مقاومتی از فردا با ریاست جهانگیری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: نخستین جلسه این ستاد با هدف بازطراحی فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم گیری و عملیاتی کردن اهداف متناسب با شاخص ها و انتظارات وسیع رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.
    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در دیدار با هیئت دولت اعلام کردند که از فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی در این سطح راضی نیستند و باید بیشتر تلاش شود، گفت: اگر بندهای 24 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی را خلاصه کنیم به این معناست که باید از همه ظرفیت های داخلی برای تولید صادرات محور با بهره گیری از دانش فنی روز استفاده کنیم.
    نوبخت افزود: دولت اقتصاد مقاومتی را به عنوان نسخه خوب برای پیشبرد اقتصاد کشور پذیرفته است و بندهای این سیاست های کلی را موثر و قابل استفاده می داند و به این موضوع باور دارد.
    وی گفت: دولت پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد و برای همه دستگاههای اجرایی برنامه زمان بندی کوتاه مدت و میان مدت تهیه شد.
    تخصیص 10 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور
    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه پرداخت اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور به ده هزار میلیارد تومان می رسد ، گفت : بر اساس آمار خزانه داری کشور تا دوازدهم شهریور شش هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی ، پول پرداخت شده است.
    نوبخت افزود: همچنین دو هزار و صد میلیارد تومان برای مهار کردن آب های مرزی پرداخت شد و پرداخت یک هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیز از این هفته آغاز شده است.
    وی با اشاره به اینکه بیشتر درآمدهای دولت در نیمه دوم سال محقق می شود ، گفت: سیاست دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صرفه جویی در هزینه های جاری و هدایت اعتبارات به سمت طرح های عمرانی است.
    سخنگوی دولت افزود:‌ برای خرید تضمینی گندم نیز به جای دریافت پول از خزانه داری از تسهیلات بانک ها استفاده کرده ایم و بدهی دولت به گندمکاران تا پایان این هفته تسویه می شود.
    نوبخت با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات جاری به دستگاههای اجرایی عمدا با سخت گیری انجام می شود ، گفت: البته این سخت گیری ها شامل پرداخت های کارکنان نمی شود و هدف ما کنترل هزینه در دستگاههای اجرایی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی