عصر بازار

مدیرعامل پیشین بانک قرض الحسنه مهر ایران:

بانکداری بدون ربا نقطه آغاز استقرار بانکداری اسلامی است

عصر اعتبار- کارشناس ارشد بانکداری کشور تاکید کرد : حذف ربا از نظام بانکی کشور نقطه آغاز استقرار بانکداری اسلامی است و باید برای تعالی بانکداری در کشور به سمت تبیین ابزارهای جدید مالی و پولی و همچنین شفاف سازی رفتارهای طرف های عرضه و تقاضای خدمات بانکی حرکت کنیم.

بانکداری بدون ربا نقطه آغاز استقرار بانکداری اسلامی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، غلامرضا مصطفی پور مدیرعامل پیشین بانک قرض الحسنه مهر ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه ممکن است در هزینه تسهیلات انحرافی صورت گیرد ، گفت :‌ عقود اسلامی در بانک ها اجرا می شود اما در مواردی این قراردادها صوری است که باید نظارت شود .
    وی افزود : بانکداری بدون ربا در کشور ما منشاء تحول بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی شده است اما دیگر کشورهای اسلامی در زمینه تدوین ابزار و سیاست های پولی و بانکی و پاسخ گویی به نیازهای روز جامعه و اقتصاد پیشرفت بیشتری دارد .
    مصطفی پور گفت : در ایران هم باید نهادهای نظارتی متناسب با اهداف بانکداری بدون ربا تقویت شود و امیدواریم انحراف در تخصیص منابع و همچنین هزینه تسهیلات به صفر برسد .
    وی با بیان اینکه بانکداری بدون ربا به معنی حرکت به سمت استقرار بانکداری اسلامی است ، گفت : در بانکداری اسلامی همه نیازها و رفتارهای صاحبان پول و متقاضیان و عرضه کنندگان خدمات بانکی مبتنی بر شرع مقدس اسلام است و همه نیازهای جامعه بر اساس ابزارهای پولی و مالی اسلامی پاسخ داده می شود .
    مصطفی پور افزود : همچنین در بانکداری اسلامی هیچگونه خلاءی از لحاظ پاسخگویی به نیاز شهروندان وجود ندارد و همه سیاست های پولی و بانکی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی نظام تدوین و اجرا می شود .
    وی گفت‌ : در بانکداری اسلامی ؛ عدالت و انصاف و همچنین اخلاق نهادینه می شود و همه فعالیت های اقتصادی متناسب با عقود و شرع مقدس اسلام ساماندهی خواهد شد .
    مصطفی پور بر ضرورت بازنگری در قانون بانکداری بدون ربا تاکید کرد و گفت : نیازهای امروز متنوع شده است و به ابزارهای جدید نیاز دارد و البته نیاز داریم که بازار سرمایه نیز متناسب با ظرفیت اقتصاد ملی رشد کند و از فشار به بانک کاسته شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو