عصر بازار

تایید صورت های مالی بانک کشاورزی در مجمع عمومی سالانه

عصر اعتبار- مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی روز سه شنبه ۱۷ شهریورماه با هدف رسیدگی به صورت های مالی سال ۹۳ این بانک در محل سالن شهید اکبری ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

تایید صورت های مالی بانک کشاورزی در مجمع عمومی سالانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نشست که با حضور دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی،دکتر محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید حمید پورمحمدی معاون امور توسعه تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، معاونان و نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سازمان حسابرسی کل کشور و  اعضای هیات مدیره، مدیران امور و رؤسای ادارات بانک کشاورزی برگزار شد، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی  به ارائه گزارش عملکرد بانک کشاورزی در سال 93 پرداخت  و کارکرد  بانک کشاورزی را در اکثر شاخص های عملکردی صعودی گزارش کرد .

    شهیدزاده  نتایجی چون  بهبود ضریب خود اتکایی و نسبت کفایت سرمایه، کاهش تسهیلات دریافتی از بانک مرکزی، افزایش فعالیت شبکه ارزی، افزایش سهم بانک از بازار سپرده های سیستم بانکی ، افزایش 60 هزار میلیارد ریالی در بخش تجهیز منابع ، صفر کردن بدهی به بانک مرکزی، جذب منابع صندوق توسعه ملی، ارتقای شاخص بهره وری نیروی انسانی و موفقیت های این بانک در زمینه IT و Core Banking را بخشی از موفقیت های بانک کشاورزی در سال 93 دانست.

    وی در ادامه گزارش خود به خدمات ویژه بانک کشاورزی برای کشاورزان در زمینه سهولت پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی،‌98.8 درصد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در جایگاه تعیین شده و در مصارف واقعی هزینه شده است و این بانک مقام نخست را در این زمینه دارد.

    در این جلسه همچنین دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی از تلاش های ارزنده مجموعه بانک کشاورزی علی الخصوص دکتر شهیدزاده در راستای بهبود کیفیت این بانک قدردانی کرد گفت: بانک کشاورزی از دیرباز با اقتصاد مقاومتی آشنا بوده و افزون بر نقش آفرینی در حوزه های مختلف اقتصاد کشور،‌ نقشی کلیدی در تامین امنیت غذایی، فقر زدایی و سرمایه گذاری بر نیروی انسانی دارد.

    وی افزود: توسعه در بخش کشاورزی بدون وجود یک نظام مالی کارآمد امکانپذیر نیست و این مهم بر عهده بانک کشاورزی است.

    طیب نیا بانک کشاورزی را بانکی تخصصی و توسعه ای دانست و گفت: بانک مرکزی بایستی برای این بانک منابع و خطوط اعتباری ارزان قیمت فراهم کند .

    وی افزود: در حالی که کسری صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید توسط دولت تامین شود ، بانک کشاورزی فشار جبران خسارات را تحمل میکند.

    طیب نیا در پایان سخنان خود اظهار کرد: چنانچه گشایشی در منابع کشور ایجاد شود بایستی در سیستم بانکی هزینه شود و افزایش سرمایه بانک ها و پرداخت بدهی های دولت به بانک ها خصوصا بانک کشاورزی باید در الویت بودجه بندی سال آتی قرار گیرد.

    بر اساس این گزارش مهندس محمود حجتی در این نشست بازخورد مشاهده شده در بین کشاورزان و اشتیاق این قشر به خدمت پذیری از بانک کشاورزی را بیانگر تعهد، حسن خلق و بازدهی مطلوب مجموعه بانک کشاورزی دانست و از آن قدردانی کرد.

    حجتی در ادامه سخنان خود همکاری بخش کشاورزی و بانک کشاورزی را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد گسترش این تعاملات در کنار فعالیت های حمایتی موجب رشد اقتصاد کشاورزی و رضایت کشاورزان زحمتکش کشور شود.

    در این نشست همچنین دکتر ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عملکرد مجموعه بانک کشاورزی همواره مورد توجه بانک مرکزی بوده است، عملکرد مثبت این بانک را شایسته قدردانی دانست و بر لزوم تعامل و همکاری سیستم بانکی در پیشبرد اهداف نظام و توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

    این گزارش می افزاید سید حمید پورمحمدی معاون امور توسعه تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این گردهمایی بانک کشاورزی را بانکی خدوم و مظلوم که بخش اعظم بار سنگین مشکلات بخش کشاورزی و صنایع وابسته و بیشترین تکالیف دولت در این زمینه را بر دوش می کشد دانست و افزود:بانک کشاورزی یکی از بهترین سیستم های مدیریتی را در اختیار دارد و در بخش IT بسیار موفق عمل کرده است.

    شایان ذکر است در پایان این نشست صورت های مالی بانک کشاورزی  در سال 93 تایید شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو