عصر بازار

اقدامات محرک اقتصادی چین بازارهای سهام را تقویت کرد

عصر اعتبار- بازارهای سهام جهان امروز به دلیل امیدواری های ناشی از اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در چین و آمارهای قوی از اقتصاد آلمان شاهد رشد شاخص ها بود.

اقدامات محرک اقتصادی چین بازارهای سهام را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  بازارهای بورس جهان امروز به دلیل امیدواری های ناشی از اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در چین و آمارهای قوی از اقتصاد آلمان شاهد رشد شاخص ها بود.
    میزان واردات چین در ماه اوت بیشتر از حد انتظار کاهش یافت. این دهمین کاهش ماهیانه متوالی بود، اما صادرات این کشور کمتر از حد انتظار کاهش داشت. تحلیلگران گفتند، آمارهای واردات می تواند منجر به اعمال سیاست های انبساطی بیشتر از سوی پکن در ماه های آینده شود.
    این امیدواری ها به افزایش شاخص ها در بورس آمریکا کمک کرد، در حالی که آمارهای حاکی از رسیدن واردات و صادرات آلمان به رقمی تاریخی از نظر ارزش در ماه جولای، موجب تقویت شاخص ها در بورس های اروپایی شد. شاخص دکس آلمان، 1.6 درصد رشد داشت.
    رشد دیرهنگام در بورس چین که موجب افزایش 2.9 درصدی شاخص کامپوزیت شانگهای پس از کاهش های اولیه شد نیز در رشد بورس های اروپایی موثر بود.
    لاری پروزی، تاجر بازار بورس در موسسه سرمایه کابررای بوستون گفت: «با فروش ها به قیمت پایین در ماه اوت، ما برخی فرصت های خوب خرید داشتیم و من فکر می کنم مردم دارند از آن فرصت ها منتفع می شوند.»
    «در چین به نظر می رسد که نسبت به ادامه سیاست های محرک اقتصادی تمایل وجود دارد، بنابراین امیدواریم این بازارها به ثبات برسند.»
    شاخص بورس تمام کشورها که از سوی موسسه ام اس سی آی و با رصد ارزش شاخص ها در 45 کشور جهان منتشر می شود، با 7.03 واحد، معادل 1.83 درصد رشد به 391.68 واحد رسید.
    شاخص صنعتی داو جونز نیز با 390.3 واحد، معادل 2.42 درصد رشد به 16492.68 واحد رسید. شاخص ای ان پی پانصد در پایان معاملات دیروز 48.19 واحد، معادل 2.51 درصد رشد داشت و به 1969و41 واحد رسید. همچنین شاخص نزدک کامپوزیت در پایان معاملات جلسه گذشته 128.01 واحد، معادل 2.73 درصد افزایش یافت و به 4811.93 واحد رسید.
    شاخص کلی اف تی اس یورو فیرست 300 نیز در پایان معاملات دیروز 1.16 درصد رشد داشت و به 1415.58 واحد رسید.
    تقویت مجدد تمایل سرمایه گذاران برای ریسک پذیر موجب افزایش  ارزش دلار در برابر ین ژاپن شد، اما دلار آمریکا در برابر یورو همچنان کاهش داشت.
    پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا که موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار خواهد شد، قیمت فلز زرد را در سال جاری میلادی 5 درصد کاهش داده و همچنان عامل اصلی تعیین مسیر حرکت قیمت فلز زرد محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی