عصر بازار

طرح جلوگیری از فرار مالیاتی اجرایی می شود

عصر اعتبار- مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: طرحی برای جلوگیری از فرار مالیاتی در دست تهیه است که امیدواریم تا سال ۱۳۹۵ آماده و اجرایی شود.

طرح جلوگیری از فرار مالیاتی اجرایی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هاشم مظفری روز چهارشنبه در همایش مسوولان بازرسی دستگاه های اجرایی استان اردبیل بر سلامت و شفافیت در امور به منظور جلوگیری از سوء جریان های مالی در ادارات تاکید کرد.
    وی افزود: طی سال گذشته در استان اردبیل 25 درصد درآمدهای مالیات بر حقوق و تنها هفت درصد مالیات بر مشاغل بود و در کشور نیز شرایط مشابهی حاکم است در حالی که بخش مهمی از نقل و انتقال مالی در بازار در جریان است.
    مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اردبیل بیان کرد: تاکنون سند راهبردی هیچ مجموعه ای تهیه نشده بود اما در دولت تدبیر و امید سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی در هفت محور بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی در دست تهیه است که یکی از محورها طرح جامع نظام مالیاتی می باشد که با عملیاتی شدن آن ارتباط این مجموعه با واحدهای تولیدی برقرار خواهد شد.
    او اضافه کرد: رویکرد اصلی سند راهبردی تغییر اتکا از درآمدهای نفتی به سوی درآمدهای مالیاتی است که با توجه به گستردگی نظام مالی کشور ارتباط مستقیم مجموعه های ذی ربط از جمله بیمه، گمرک و بانک در راستای تحقق این تغییر رویکرد مورد تاکید می باشد.
    وی با بیان اینکه دولت به دنبال دور شدن از بنگاه داری است، عنوان کرد: این امر به نظام اداری برمی گردد و باید فرآیندها و دسترسی به مسوولان تسهیل شود که این روابط نیاز به بازرسی و ارزیابی دارد.
    مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اردبیل در ادامه بر اجرای دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: به موجب ضوابط فنی ابلاغ شده باید تمام امور اداری اسناد مالی را به صورت الکترونیکی انجام دهیم و در این راستا ساختاری برای امضای الکترونیکی ایجاد کنیم.
    او افزود: در این زمینه با موانعی روبرو هستیم که از جمله دستگاه های امنیتی و دستگاه های بازرسی ملزم به تایید اسناد دارای امضای مدیران هستند که باید در این راستا تغییری در قوانین موجود ایجاد شود.
    مظفری همچنین به رتبه دوم اردبیل در بین سایر استان ها در بحث اموال اشاره کرد و گفت: از بین پنج هزار و 600 مورد اموال غیرمنقول حدود یک هزار و 150 اموال غیر منقول هنوز فاقد سند هستند.

    ***نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی فارغ از مسایل سیاسی باشد
    مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اردبیل خواستار فعالیت مسوولان بازرسی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های این استان فارغ از مسایل سیاسی شد.
    علیرضا یزدانی سولا اظهار کرد: سیستم های های نظارتی باید گرایش های گروهی، حزبی و سیاسی را کنار گذاشته و فعالیت خود را بر مبنای مقررات و قانون با تسلط بر مسایل مالی و مناسبات اداری تنظیم کنند.
    وی افزود: مسوولان بازرسی باید با طی دوره های مختلف به مسایل احاطه داشته و بدون حب و بغض مسوولیت نظارتی خود را به طور منظم و مستمر انجام دهند و حسن اجرای مقررات و میزان تحقق اهداف پیش بینی شده دستگاه ها را رصد کنند.
    مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اردبیل بیان کرد: ابعاد نظارت در تمام سطوح مدیریتی تا کارمندان رده پایین در قوانین کشوری پیش بینی شده تا نحوه اجرای اهداف، برنامه ها و دستور العمل ها مورد ارزیابی قرار بگیرد و مجموعه ها بتوانند راه خود را بر اساس وظایف سازمانی پیدا کنند.
    همایش مسوولان بازرسی دستگاه های اجرایی، فر مانداری ها و شهرداری های استان اردبیل صبح امروز با حضور مدیر گروه راهبری و مدیریت عملکرد وزارت کشور در استانداری اردبیل برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی