عصر بازار

۱۰طرز فکر ثروتمندان

پولدارها چگونه ثروت خود را مدیریت می کنند؟

عصر اعتبار- نویسنده ای بیشتر از ۳ دهه زندگی خود را در کنار پول دار ها و ثروتمندان گذرانده و راجع به آن ها تحقیق کرده است. کتابی در مورد رفتار٫طرز فکر و شیوه متفاوت زندگی آن ها نوشته است.

پولدارها چگونه ثروت خود را مدیریت می کنند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، طرز فکر و رفتار ثروتمندان با بقیه مردم فرق می کند. آن ها با صفت ثروتمند به دنیا نیامده اند، بلکه آن ها این صفات را یاد گرفته اند. آن ها رفتارهایشان و تفکراتشان را انتخاب می کنند.

    از کتاب پرفروش «رازهای مغز پول دارها» 10 مورد مهم خلاصه کرده ایم.

    1. پول دارها موفقیت خود را در کنترل خود قرار می دهند.

    ثروتمندان معتقد هستند که زندگی را خودشان می سازند؛ برخلاف مردم عادی که زندگی برای شان تصمیم می گیرد و زندگی مسیر آن ها را تعیین می کند.

    شما باید زندگی مالی خود را کنترل کنید و به این باور برسید که موفقیت خود را به وجود می آورید و مشکلات و درگیری های مالی خود را به وجود می آورید. در واقع به صورت عمدی یا غیرعمدی شما هستید که این مسایل را تعیین می کنید.

    2. پول دارها تصمیم می گیرند بزرگ فکر کنند.

    اگر من انجام، ندم پس کی؟ پول دارها این طور فکر می کنند. فکر های بزرگ و کارهای بزرگ هم به طور مادی و هم معنوی به موفقیت ختم می شود.

    بیشتر مردم ترجیح می دهند کارهای کوچک انجام دهند؛ به دلیل ترسی که از شکست خوردن دارند، ولی بیشترین ترسشان از موفقیت است. مردم به این دلیل کارهای کوچک می کنند که احساس کوچک بودن دارند و فکر نمی کنند شخص مهمی هستند و می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

    3. پول دارها وظیفه خود را در به دست آوردن ثروت می دانند.

    بیشتر از اینکه پول دارها بخواهند پول دار شوند، وظیفه خود می دانند که به ثروت دست یابند.

    پول دار بودن  به تمرکز، جرات، اطلاعات، مهارت، تلاش صد درصدی، هیچ وقت ناامید نشدن و البته به طرز فکر پول داری نیاز دارد.

    اگر شما به کسب ثروت متعهد نباشید، مطمئن باشید موفق نخواهید شد. آن ها می توانند کاملا متعهد باشند، چون هدف مشخصی دارند.

    اولین دلیلی که مردم به خواسته هایشان نمی رسند، این است که نمی دانند چه می خواهند. ثروتمندان از ثروتی که می خواهند کاملا مطمئن هستند و برای رسیدن آن هر کار قانونی و سالم را انجام می دهند.

    4. پول دارها به فرصت های خود تمرکز می کنند.

    به جای اینکه مانند اکثر مردم به موانع خود فکر کنند، آن ها به  فرصت های خود تمرکز می کنند. پول دارها به بازده کار تمرکز می کنند، نه به راهی که طی می کنند.

    5. پول دارها بازی می کنند که ببرند

    در حالی که پول دارها بازی می کنند که ببرند، بقیه مردم بازی می کنند که نبازند. اگر هدف شما راحت زندگی کردن و از زندگی زنده ماندن باشد، مطمئن باشید که ثروتمند نمی شوید. وقتی به اندازه ای کار می کنید که بتوانید خرج خود را بدهید، همان قدر پول به دست می آورید.

    6. پولدارها با پول دارها رفت و آمد دارند.

    پول دارها با هم سطح خود یا بالا تر از خود ارتباط برقرار می کنند، زیرا انگیزه بیشتر بگیرند و  برای به دست آوردن پول بیشتر تلاش کنند.

    آن ها افراد پول دار دیگر را می بینند و آن ها را الگوی خود قرار می دهند و با خود فکر می کنند اگر آن ها می توانند پس من هم می توانم.

    به جای این که به یکدیگر حسودی کنند و حسرت آن ها را در دل داشته باشند، از هم درس می گیرند و برای رسیدن به هدف بالاتر تلاش می کنند. 

    7. پول دارها نمی گذارند مشکلات آن ها را شکست دهند.

    راز موفقیت این است که اجازه ندهید مشکلات و  موانع شما را از پا اندازد. مسیر به ثروت بسیار دشوار و پر از مشکلات است٫ به همین دلیل اکثر مردم آن را طی نمی کنند. نمی خواهند ضربه ببینند و از ضربه می ترسند و ساده توضیح بدهیم، ان ها فقط ثروت را می خواهند و حاضر به تحمل سخی نیستند.

    8. پول دارها براساس نتیجه کار خود پول می گیرند.

    ثروتمندان معمولا پول بابت کاری که انجان داده اند، می گیرند. اگر کاری را ناتمام و یا ناقص انجام داده باشند، پولش را نیز نمی گیرند.

    اکثر پول دارها بیزینس خود را دارند. آن ها در آمد خود را توسط کاری که انجام می دهند، کسب می کنند.

    9. پول دارها ثروت خود را مدیریت می کنند.

    ثروتمندان باهوش تر از بقیه مردم نیستند. آن ها فقط رابطه دیگری با پول برقرار می کنند. فرق بزرگ بین دو قشر در مدیریت پول است. برای اینکه مدیر پول باشید، باید آن را مدیریت کنید. مردم عادی پول خود را مدیریت نمی کتتد، چون فکر می کنند آنقدر پولی ندارند که نیازی به مدیریت آن باشد. اگر نشان دهید پولی که دارید را نمی توانید کنترل کنید، آن پول بیشتر نمی شود.

    10. پول دارها در همه شرایط در حال یادگیری و رشد هستند.

    ثروتمندان از یکدیگر درس می گیرند و حتی وقتی به پول های زیادی رسیده اند، برای بهتر شدن باز تلاش می کنند. موفقیت قابل یادگیری است و هر کسی می تواند به موفقیت برسد.

    منبع: بیزینس اینسایدر

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو