عصر بازار

رئیس کل سابق بانک مرکزی:

درخواست نقدینگی بخش صنعت از نظام بانکی ۱۰۰ درصد رشد یافته است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در دولت دهم گفت: اعمال برخی سیاست ها در گذشته موجب شد نقدینگی خواهی صنعت از نظام بانکی تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد که این امر در نتیجه تبدیل به مشکلی شد که امروز آشکار شده است.

درخواست نقدینگی بخش صنعت از نظام بانکی ۱۰۰ درصد رشد یافته است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود بهمنی در کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، اظهار داشت: تحریم ها موجب افزایش 9 درصدی هزینه نقل و انتقال پول برای ایران شد.
    وی افزود: مطالبات معوق به وجود آمده براثر مسائلی بروز کرد که اقتصاد کشور طی سال های اخیر به آن گرفتار شده است.
    رئیس کل سابق بانک مرکزی اضافه کرد: نمی توان در بروز مطالبات معوق که به یکی از مشکلات عمده امروز اقتصاد کشور تبدیل شده، بانک ها را مقصر دانست.
    وی تاکید کرد: مدیران عامل بانک ها باید تخصصی شوند و دوره سپرده ها که اکنون حداکثر یک سال است باید اصلاح شود.
    بهمنی موضوع تک نرخی شدن ارز را یادآور شد و گفت: تا زمانی که اقتصاد کشور با قاچاق 22 میلیارد دلاری مواجه است و درآمدهای نفتی نیز کاهش یافته، نمی توان به تک نرخی شدن ارز امیدوار بود.
    وی تصریح کرد: ارز صادرکنندگان باید اظهار شود و چنانچه این ارز تکلیفی نداشته باشد و به داخل کشور بازنگردد، مشکلات کماکان بر سر جای خود باقی است.
    رییس هیات مدیره تامین سرمایه امین در خصوص افزایش سرمایه بانک ها، گفت: افزایش سرمایه آنها باید از محل نقدی صورت بگیرد و اینکه منابع آن از محل ارزشیابی دارایی ها باشد، مشکلی را برطرف نمی کند.
    بهمنی، تدوین قانون بانکداری بدون ربا را یادآور شد و گفت: نزدیک به 6 سال برای تهیه آن کار شد و چنانچه مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم بخواهند غیر از آن لایحه را مدنظر قرار دهند، گرفتاری ها به طور قطع بیشتر خواهد شد.
    براساس این گزارش، کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز به اصلاح قانون بانکداری بدون ربا اشاره کرد و گفت: لایحه این قانون به طور شتابزده از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی تهیه و پیگیری شده و اتاق بازرگانی و کمیسیون های مشورتی باید با دقت این لایحه را بررسی و راهکارهای پیشنهادی و هشدارهای احتمالی را مطرح کنند.
    همچنین مصطفی بهشتی روی عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در ارتباط با نرخ سود بانکی اظهار داشت: این نرخ برای بانک ها در حکم مایه حیات است.
    وی افزود: بسیاری از بانک ها روی آنچه که به عنوان دارایی از آن یاد می شود، مالکیت 100 درصد ندارند، بنابراین اینگونه نیست که بانک ها بنگاه داری می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی