عصر بازار

چشم انداز روشن بورس در نیمه دوم سال جاری

عصر اعتبار: دبیر کل کانون کارگزاران بورس مطرح کرد: چنانچه ریسک ها و ابهام های حام بر صنایع پیشرو بازار سهام حل و فصل شود، می توان به چشم انداز بورس در نیمه دوم سال جاری برای سرمایه گذاران روشن تر امیدوار بود.

چشم انداز روشن بورس در نیمه دوم سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح‌الله میر صانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به واکنش بازار سرمایه نسبت به شرایط اقتصادی بیان داشت: در برایند سرمایه گذاری در بورس تهران نشان می‌دهد که این بازار از رویکرد احساسی و روانی به سمت جریان های اقتصادی و وزن تاثیر گذار آنها سوق پیدا کرده است.

    وی در ادامه اظهار داشت: بازار سهام در روزهای آینده با مقوله‌های مختلفی همچون نزدیک شدن به موعد تسویه معاملات اعتباری و بستن حساب های سالیانه شرکت های کارگزاری و برخی سرمایه گذاری ها مواجه خواهد بود که بر فشار فروش سهام خواهد افزود، در عین حال ابهام از بابت تصویب مفاد توافق برجام هسته‌‌ای در مجالس ایران و آمریکا باعث خواهد شد، تا سرمایه گذاران تا حد زیادی دست به عصا حرکت کنند.

    میر صانعی گفت: بورس روی مدار منطق و واقعیت‌های امروز اقتصادی کشور قرار گرفته و از فضای سیاسی توام بر هیجان و احساس روی محور رخداد های واقعی اقتصاد سوار شده است.

    دبیر کل کانون کارگزاران بورس با اشاره به کاهش ریسک‌های بازار سرمایه در بلند مدت تصریح کرد: به نظر می‌رسد بازار سهام کمبود های گذشته از بابت ریسک های سیاسی را جبران خواهد کرد، اما در حال حاضر آنچه که برای بازار سهام مورد توجه قرار گرفته تنها از منظر اقتصادی و متغیرهای تاثیر گذار از این موضوع است. به طوری که از بابت اوضاع اقتصادی می بایست شرایطی رقم بخورد که بتوان آثار آن را در شرکت های بورسی نظاره کرد. بر این اساس باید منتظر ماند و دید که در نیمه دوم امسال چه شرکت هایی می توانند آثار مثبت خروج از رکود را در گزارش های مالی خود نشان دهند.

    وی در پایان یادآور شد: چنانچه ریسک ها و ابهام های حام بر صنایع پیشرو بازار سهام از جمله سنگ آهن ،پتروشیمی و پالایشگاهها از سوی دولت حل و فصل شود، می توان به چشم انداز بورس در نیمه دوم سال جاری  برای سرمایه گذاران روشن تر امیدوار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی