عصر بازار

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برنامه ششم باید قبل از بودجه به مجلس ارائه شود

عصر اعتبار- یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت باید برنامه ششم را زودتر از لایحه بودجه سالیانه به مجلس ارائه کند تا مسیر مشخصی در اجرای برنامه‌ها برای هر دستگاهی وجود داشته باشد.

برنامه ششم باید قبل از بودجه به مجلس ارائه شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عیسی امامی  با تاکید بر این که برنامه ششم باید قبل از بودجه سال 95 توسط دولت به مجلس ارائه شود، اظهار کرد: البته دولت هم اکنون بر این اعتقاد است که پیش از ارائه لایحه بودجه 95، برنامه ششم را به مجلس برساند لذا هر زمانی که برنامه به مجلس ارائه شود مجلس هم به سرعت آن را وارد دستورکار خود خواهد کرد.

    وی با بیان این که هر چه زودتر برنامه توسط دولت به مجلس برسد، در فضای کارشناسی‌تر و مطمئن‌تری بررسی ها انجام خواهد شد، گفت: تجربه‌های برنامه‌های دوره‌های قبلی می‌تواند در تدوین برنامه ششم به ما کمک کند، این‌که موارد عدم تحقق برنامه پنجم چه چیزهایی بوده است و چرا نتوانستیم به آن اهداف برسیم؟ چرا نتوانستیم بی‌نیاز از درآمد نفت شویم؟ چرا نتوانستیم سهم مالیات را افزایش دهیم یا در حقیقت منابع درآمد عمومی را غیر از منابع نفتی تامین کنیم و ... این‌ها مواردی است که باید ببینیم در کدام یک از شاخص‌ها به آن هدف‌ها نرسیدیم لذا به بررسی‌ها و تحلیل‌هایی نیاز داریم و دولت هم باید شفاف سازی کند و مجلس گزارش کاملی روی میزش ببیند.

    نماینده مردم گرگان در مجلس افزود: بنابراین پس از این تحلیل‌ها و بررسی‌ها اگر هدف‌گذاری می‌ شود، باید یک هدف‌گذاری مطمئن باشد زیرا ما در شرایط رقابتی با کشورهای منطقه قرار داریم.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در واقع ما نباید سهم‌مان از بازار منطقه و شرایط بین‌المللی پایین‌تر باشد؛ باید بر روی شاخص‌هایی که از قبل پیش بینی شده راهی را ترسیم کنیم تا به هدف مطلوب برسیم.

    امامی در ادامه با تاکید بر این که در برنامه ششم توسعه باید واقع‌ بینانه برخورد کرد گفت: باید واقع بینی در تنظیم و تدوین برنامه ششم به گونه‌ای باشد که مسیر مشخصی را طی کند و سهم هر یک از شاخص‌ها با توجه به نرخ‌هایی که برای آن مشخص شده قابل اندازه‌گیری باشد و اگر افرادی که توانایی اداره و عهده‌داری مسئولیت در دستگاه مربوطه‌شان را نداشتند کناره‌گیری کنند تا افراد دیگری با مسئولیت پذیری بالا بتوانند مسئولانه عهده دار امور شوند.

    وی در پایان اظهار کرد: ایجاد فضای کسب و کار و با محوریت دانش بنیان بودن و استفاده از ظرفیت‌های فارغ التحصیلان باید از جمله اهداف برنامه ششم توسعه باشد که دستاوردهای عظیمی خواهد داشت، بنابراین باید جدی‌تر وارد این عرصه شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی